بررسی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان واحد مراقبت های پیش از زایمان در بیمارستان های دولتی شهر رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان واحد مراقبت های پیش از زایمان در بیمارستان های دولتی شهر رشت دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان واحد مراقبت های پیش از زایمان در بیمارستان های دولتی شهر رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان واحد مراقبت های پیش از زایمان در بیمارستان های دولتی شهر رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان واحد مراقبت های پیش از زایمان در بیمارستان های دولتی شهر رشت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: هدف از مراقبت های پره ناتال کاهش مرگ و میر و ناخوشی مادران و نوزادان با تشخیص زودهنگام، درمان یا پیشگیری است. این مراقبت ها علاوه بر مزایای انسانی، مزایای اقتصادی بسیاری برای دولت دارد. امروزه رضایت مندی یک وسیله ارزشمند در ارزیابی عمکرد برنامه ریزان و مجریان سیستم های بهداشتی و درمانی و راه گشایی برای برنامه ریزی ارتقای شیوه های خدمات است.هدف: بررسی میزان رضایت مندی و عوامل موثر بر آن در واحدهای پره ناتال بیمارستان های دولتی شهر رشت.مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی – توصیفی ۶۰۰ زن باردار مراجعه کننده به واحد خدمات پره ناتال در بیمارستان های دولتی (الزهرا و تامین اجتماعی) شهر رشت با روش نمونه گیری تصادفی ساده وارد مطالعه شدند.ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای حاوی ۱- اطلاعات دموگرافیک و ۲- سوالات مربوط به رضایت مندی (نمره دهی بر اساس مقیاس لیکرت) بود. پس از جمع آوری و ورود داده ها تجزیه و تحلیل نهایی با استفاده از نرم افزار آماری SPSS.10 و آزمون های آماری تی تست(t-test) و کای دو (Chi Square) انجام گرفت. (P<0.05) از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته شد.نتایج: اکثر افراد مورد پژوهش، زیر ۳۰ سال، اول زا، زیر دیپلم، خانه دار، ساکن شهر و تحت پوشش بیمه بودند. به طور کلی میزان رضایت مندی اکثریت زنان (%۶۲.۷) در حد متوسط بود، %۳۷ راضی و تنها %۰.۳ ناراضی بودند. به تفکیک ابعاد رضایت مندی از نحوه ارتباط خدمات دهندگان %۴۹.۳، از نظر مهارت های حرفه ای %۵۵.۵، امکانات و دسترسی به دارو و اطلاعات %۳۰.۸، امکانات رفاهی %۲۴، تجهیزات %۹.۲، سازماندهی %۴۰.۳، امکانات محیطی %۴۰.۵ و از نظر هزینه ها %۲۳.۱ راضی و بقیه دارای رضایت متوسط یا ناراضی بودند. مقایسه نتایج دو بیمارستان نشان داد که در نحوه ارتباط و برخورد خدمات دهندگان، امکانات دسترسی به دارو و خدمات، امکانات رفاهی، تجهیزات، مقیاس زمان و هزینه ها اختلاف آماری معنی داری بین دو بیمارستان وجود دارد (P<0.05).نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل میزان رضایت اکثر مراجعه کنندگان از خدمات پره ناتال در حد متوسط بود. در مقایسه دو بیمارستان به نظر می رسد رضایت مندی در بیمارستان تامین اجتماعی نسبت به بیمارستان الزهرا (س) از سطح بالاتری برخوردار بود. نتایج حاضر بیانگر وجود ضعف هایی در سیستم ارایه خدمات در جلب رضایت زنان باردار است. با مشخص شدن نقاط ضعف می توانیم برنامه ریزی مناسبی برای اصلاح مراقبت های پره ناتال به عمل آوریم.

کلید واژه: بیمارستان های دولتی، رضایت بیمار، مراقبت های پیش از تولد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.