تاثیر برنامه آموزشی بر اساس الگوی پرسید بر افسردگی بیماران با عمل جراحی بای پاس عروق کرونر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر برنامه آموزشی بر اساس الگوی پرسید بر افسردگی بیماران با عمل جراحی بای پاس عروق کرونر دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر برنامه آموزشی بر اساس الگوی پرسید بر افسردگی بیماران با عمل جراحی بای پاس عروق کرونر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر برنامه آموزشی بر اساس الگوی پرسید بر افسردگی بیماران با عمل جراحی بای پاس عروق کرونر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر برنامه آموزشی بر اساس الگوی پرسید بر افسردگی بیماران با عمل جراحی بای پاس عروق کرونر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تعداد صفحات :۱۲

زمینه: افسردگی یکی از مهم ترین موانع در مسیر درمان بیماران قلبی است، زیرا موجب عدم پذیرش بیماری شده و انگیزه بیمار را برای ادامه درمان کاهش می دهد و بر بهبود عملکرد و کیفیت زندگی بیماران اثر منفی دارد.هدف: مطالعه به منظور تعیین تاثیر برنامه آموزشی بر اساس الگوی پرسید بر پیشگیری از افسردگی بیماران باعمل جراحی بای پاس عروق کرونر انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش نیمه تجربی بر روی ۵۴ بیمار با عمل جراحی بای پاس عروق کرونر در مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان در سال ۱۳۸۵ انجام شد. بیماران به طور تصادفی در دو گروه مداخله و شاهد قرار گرفتند. جهت سنجش افسردگی بیماران از مقیاس افسردگی بیماران قلبی (Cardiac Depression Scale) و جهت مداخله از پرسش نامه طراحی شده بر اساس الگوی آموزشی پرسید استفاده شد. مداخله طی ۹ جلسه آموزشی، به صورت یک بار در هفته به مدت ۶۰ تا۹۰ دقیقه انجام شد و بیماران به مدت دو ماه پی گیری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با آمار توصیفی و آزمون های تی زوج، تی مستقل، آنالیز واریانس با تکرار مشاهده ها، مجذور کای، مان ویتنی و ویل کاکسون شدند.یافته ها: میانگین نمره افسردگی قبل از مداخله در گروه مداخله ۱۱۲.۸±۲۱.۹ و در گروه شاهد ۱۰۴.۵±۳۰.۴ بود که این اختلاف از نظر آماری معنی دار نبود، اما بعد از مداخله میانگین نمره افسردگی در گروه مداخله به ۶۶.۲±۲۲ و در گروه شاهد به ۸۹.۲±۲۷.۸ کاهش یافت (p<0.001). پس از مداخله، میانگین نمره عوامل مستعد کننده، قادر کننده، تقویت کننده و رفتارهای پیشگیری کننده از افسردگی در گروه مداخله نسبت به گروه شاهد افزایش معنی دار داشت (p<0.001).نتیجه گیری: یافته ها کارایی و اثر بخشی تاثیرگذاری برنامه آموزشی بر اساس الگوی پرسید را جهت پیشگیری و کاهش میران افسردگی بیماران با عمل جراحی بای پاس عروق کرونر تایید می کنند.

کلید واژه: برنامه آموزشی، الگوی پرسید، افسردگی، جراحی بای پاس عروق کرونر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.