بررسی نحوه اخذ رضایت از بیماران بستری در بخش های جراحی بیمارستان شریعتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نحوه اخذ رضایت از بیماران بستری در بخش های جراحی بیمارستان شریعتی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نحوه اخذ رضایت از بیماران بستری در بخش های جراحی بیمارستان شریعتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نحوه اخذ رضایت از بیماران بستری در بخش های جراحی بیمارستان شریعتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نحوه اخذ رضایت از بیماران بستری در بخش های جراحی بیمارستان شریعتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: رضایت آگاهانه فرآیندی است که طی آن بیماران و یا قایم مقام قانونی آنها طرح درمانی را درک کرده و با آن موافقت می نمایند. هدف این مطالعه بررسی تفصیلی نحوه اخذ رضایت از بیماران بستری در یکی از بیمارستانهای آموزشی تهران است.روش کار: مطالعه از نوع توصیفی – مقطعی (Descriptive Cross-Sectional) جمعیت مورد مطالعه شامل کلیه بیماران بستری شده در بخش های جراحی بیمارستان شریعتی تهران در سه ماهه چهارم سال ۱۳۸۵ می باشد. اطلاعات مورد نیاز با مراجعه به بیمارستان شریعتی، مصاحبه حضوری با بیماران، پاسخ آنها به سوالات تدوین شده در پرسشنامه، و همچنین بررسی رضایت نامه های موجود در پرونده های آنان جمع آوری و با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها: تعداد بیماران شرکت کننده در این تحقیق ۲۵۴ نفر (۱۵۸ نفر مذکر و ۹۶ نفر مونث) و میانگین سنی آنها (۱۹.۰۴±۴۸.۰۱ سال) بود. فقط حدود نیمی از بیماران اطلاعات لازم را از پزشکان خود کسب کرده بودند. میزان آگاه شدن بیماران در مورد درصد احتمال موفقیت عمل جراحی (قبل از عمل جراحی) ۴۴.۵%، میزان آگاه شدن از عوارض احتمالی عمل جراحی ۵۴.۳%، و میزان اطلاع بیماران در مورد سایر روشهای درمانی جایگزین ۶۱.۴% بود. ۶۷.۳% بیماران اظهار داشتند فرم رضایت نامه جراحی را آزادانه و با اختیار امضا کرده اند و ۶۹.۷% نیز اعلام کردند که پاسخهای آنان به سوالات این تحقیق، قبل از عمل و بعد از عمل یکسان خواهد بود. میزان فراوانی بیمارانی که در صورت بروز عوارض، پزشکان خود را کاملا مقصر می دانستند ۵.۹% و فراوانی بیمارانی که در صورت بروز عوارض، پزشکان خود را بطور نسبی مقصر می دانستند ۵۷.۱% بود.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، میزان آگاه شدن بیماران از عوارض احتمالی عمل جراحی و درصد موفقیت عمل نسبتا ضعیف ارزیابی میشود. از طرفی با توجه به نگرش اکثر بیماران مبنی بر تقصیر نسبی پزشکان، در صورت بروز عوارض، لازم است به اهمیت اخذ رضایت نامه و برائت نامه آگاهانه، قبل از هر گونه اقدام درمانی تاکید گردد.

کلید واژه: رضایت آگاهانه، حقوق بیماران، قصور پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.