ارزشیابی استاد از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزشیابی استاد از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزشیابی استاد از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزشیابی استاد از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزشیابی استاد از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۹

سابقه و هدف: یکی از متداول ترین روش هایی که در بیش تر کشورها و از جمله ایران جهت تعیین میزان موفقیت یک استاد در رسیدن به اهداف آموزشی صورت می گیرد ارزشیابی اساتید از دید دانشجویان است. از آنجایی که شناخت نقاط قوت و ضعف این نوع ارزشیابی از دید مشتریان اصلی آن یعنی اساتید و دانشجویان نقش مهمی در ارتقا کیفیت آموزشی دارد، این مطالعه بدین منظور طراحی شد. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه مقطعی است که در سال ۱۳۸۵ در دانشکده علوم پزشکی جهرم صورت گرفت و ۱۰۰ نفر از دانشجویان و ۳۵ نفر از اساتید در این تحقیق شرکت نمودند. ۲ پرسش نامه مجزا که روایی و پایایی آنان به اثبات رسید مورد استفاده قرار گرفتند. در این پرسش نامه ها نقطه نظرات اساتید و دانشجویان در خصوص ارزشیابی استاد مورد پرسش قرار گرفت. داده ها پس از جمع آوری توسط نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: ۷۰.۹ درصد از اساتید از روش ارزشیابی استاد توسط دانشجو بطور کلی راضی بودند. ۴۸.۶ درصد از آنان اعلام نمودند که نمره بدست آمده از فرم های ارزشیابی در کیفیت تدریس آنان موثر است. ۴۸.۸ درصد اساتید معتقد بودند دانشجویان در تکمیل فرم های ارزشیابی اغراض شخصی را دخالت می دهند. ۶۰ درصد اساتید روش خود سنجی را به عنوان روش مکمل ارزشیابی معرفی کرده بودند. در مورد دانشجویان ۷۶.۶ درصد اعلام نمودند که مهارت های ارتباطی اساتید در ارزشیابی آنان موثر است. در خصوص تاثیر شوخ طبعی اساتید این رقم ۵۷.۵ درصد بود. ۶۷.۴ درصد تاثیر مسایل و اغراض شخصی خود را تکمیل فرم های ارزشیابی کم اهمیت می دانستند و ۶۰.۹ درصد دانشجویان سخت گیری در امتحانات را با نمره کم ارزشیابی مرتبط می دانستند. نتیجه گیری: یافته ها حاکی از این است که اکثریت اساتید با اصل ارزشیابی موافق بوده اند و با در نظر گرفتن این که ارزشیابی استاد تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد. بهتر است از سایر روش ها نظیر ارزشیابی از همکار، خودسنجی و ارزشیابی میزان یادگیری دانشجویان استفاده شود. همچنین با توجه به تفاوت یافته ها در این خصوص در مطالعات دانشگاه های مختلف طراحی یک روش مشترک و دقیق در سراسر کشور ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: ارزشیابی، استاد، دانشجو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.