رابطه جو توانمندسازی با ادراک توانمندی کارکنان در بیمارستان های آموزشی کرمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه جو توانمندسازی با ادراک توانمندی کارکنان در بیمارستان های آموزشی کرمان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه جو توانمندسازی با ادراک توانمندی کارکنان در بیمارستان های آموزشی کرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه جو توانمندسازی با ادراک توانمندی کارکنان در بیمارستان های آموزشی کرمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه جو توانمندسازی با ادراک توانمندی کارکنان در بیمارستان های آموزشی کرمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت سلامت

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: پایداری و تداوم فعالیت بیمارستان ها بیش از پیش در گروی ایجاد مزیت رقابتی نسبی می باشد که برای دستیابی به آن در مقایسه با رقیبان باید بتوان خدمات بهتری را ارایه کرد. امروزه عامل اصلی ایجاد ثروت و ارزش افزوده در بیمارستان ها را کارکنان صاحب دانش و یا به عبارت دیگر سرمایه های فکری توانمند می دانند. توانمند سازی منابع انسانی از طریق ایجاد مجموعه ای از ظرفیت های مورد نیاز در آنان و در سایه جو توانمندسازی سازمان میسر می شود. ارزیابی ادراک توانمندی کارکنان انعکاس دهنده جو توانمندسازی سازمان است. در این پژوهش با مطالعه رابطه جو توانمندسازی با ادراک توانمندی کارکنان در بیمارستان های آموزشی کرمان به بررسی همبستگی مولفه های هر یک از متغیرهای فوق در جامعه مورد مطالعه می پردازیم. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفى از نوع همبستگى ست که در سال ۱۳۸۶ انجام شده است. جامعه پژوهش را کارکنان بیمارستان هاى آموزشى دانشگاه علوم پزشکى کرمان تشکیل می دهند. سیصد و هشتاد و شش نفر از کارکنان جامعه آمارى به روش نمونه گیرى دو مرحله اى شامل نمونه گیری تصادفى و طبقه اى مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآورى داده ها، پرسشنامه اى با طیف درجه بندی لیکرت؛ مشتمل بر سه بخش: اطلاعات جمعیت شناختى و جو توانمندسازى که بر اساس پرسشنامه معتبر اسکات و ژاف بود. این متغیر دارای مولفه های هشتگانه می باشد. متغیر ادراک توانمندى کارکنان که بر اساس پرسشنامه معتبر وتن و کمرون مشتمل بر مولفه های پنجگانه مى باشد. داده ها به روش خود پاسخگویى از نمونه هاى پژوهش اخذ و بعد از ورود به نرم افزار آمارى SPSS، با استفاده از شاخص هاى آمار توصیفى، آزمون t یک نمونه اى، آزمون همبستگى پیرسون، t مستقل، و تحلیل واریانس یک طرفه مورد تحلیل قرار گرفت. معیار قضاوت براى مطلوب بودن میانگین متغیرها، کسب حداقل ۷۰ درصد مقیاس پنجگانه با طیف درجه بندی لیکرت یعنی ۳.۵۰ تعیین شد. یافته ها: در زمینه “جو توانمندسازى حاکم بر بیمارستان هاى آموزشى مورد مطالعه”، یافته ها نشانگر آن است که میانگین تمامى مولفه ها از وضعیت مطلوبى برخوردار نبودند. بالاترین میانگین ها به ترتیب مربوط به روشنى و وضوح اهداف ۹۷.۲ و کار تیمى ۷۷.۲ و کمترین آن مربوط به ارتباطات با میانگین ۱۰.۲ بود. در زمینه “ادراک توانمندى کارکنان” یافته ها نشان داد که على رغم میانگین نسبتا بالای مولفه های خوداثربخشی؛ و معناداربودن میانگین مولفه های خودسامانى، تاثیرگذارى، اعتماد به دیگران در سطح مطلوبی قرار نداشته و در کل، متغیر ادراک توانمندى از وضعیت مطلوبى برخوردار نبود. در این پژوهش فرضیه معنى دار بودن رابطه جو توانمندسازى و ادراک توانمندى کارکنان با احتمال ۹۹ درصد؛ و ضریب همبستگى ۰.۷۲۳ در سطح معنى دارى ۰.۰۰۰۱ تایید شد. به علاوه هر یک از متغیرهاى هشتگانه نیز داراى ارتباط مستقیم و قوى (ضریب همبستگى بیش از ۰.۵) با ادراک توانمندى کارکنان بودند. نتیجه گیری: نتایج آمارى تحلیل همبستگى پیرسون نشان داد که بین متغیر جو توانمندسازى و متغیر ادراک توانمندى کارکنان بیمارستان های مورد مطالعه ارتباط مثبت، قوى و معنى دارى وجود دارد. بیشترین ضرایب همبستگى مربوط به مولفه های روحیه کاری، روشنى و وضوح اهداف بود. این ارتباط و همبستگی، به تفکیک در خصوص مولفه های هشتگانه جو توانمندسازى با ادراک توانمندی کارکنان نیز مشاهده می گردد. با توجه به ارتباط معنى دار بین جو توانمندسازى و ادراک توانمندى کارکنان و وجود همبستگی مستقیم و قوی مابین آنها،براى اجراى رویکرد توانمندسازى، مدیران و مسوولین بیمارستان می توانند با اعمال مدیریت کارآمد و ایجاد شرایط مطلوب، جو توانمندسازى مناسبی را در بیمارستان هاى آموزشى فراهم کنند و از این طریق به نحو موثری بر شناخت، احساس و ادراک توانمندی کارکنان تاثیر بگذارند.

کلید واژه: جو توانمندسازی، ادراک توانمندی، بیمارستان آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.