بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال های ۸۵-۸۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال های ۸۵-۸۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال های ۸۵-۸۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال های ۸۵-۸۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال های ۸۵-۸۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب و تزکیه

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: وضعیت سلامت روانی دانشجویان و شناسایی دانشجویان مشکوک به آسیب های روانی از چند دهه گذشته تا بحال مورد توجه مسوولین دانشگاه ها قرار گرفته است و کوشش زیادی معطوف به ارتقا سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی شده است.روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی مقطعی و به بررسی Trend وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی جدید سالهای ۸۵-۸۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد روی ۱۷۹۷ نفر و به روش سرشماری انجام گردیده است. جهت تعیین وضعیت سلامت روانی دانشجویان از تست غربالگری GHQ-28 که حاوی ۲۸ سوال و دارای چهار مقیاس سلامت جسمی، اختلالات اضطراب و خواب و اختلال مربوط به کارکرد اجتماعی و افسردگی می باشد استفاده شده و به ارتباط وضعیت سلامت روانی با متغیرهای دموگرافیک مانند سن، جنس، وضعیت تاهل، رشته و مقطع تحصیلی پرداخته است. سطح اطمینان %۹۵ جهت گزارش نتایج مطالعه در نظر گرفته شد.نتایج: در این مطالعه که ۱۷۹۷ نفر از دانشجویان ورودی جدید سالهای ۸۵-۱۳۸۱ مورد مطالعه قرار گرفتند ۴۶۹ نفر پسر (%۲۶)، ۱۳۲۸ نفر دختر (%۷۳.۹) و میانه سنی آنها ۱۹ سال بود. ۱۶ درصد متاهل و مابقی مجرد بودند. بررسی کلی نشان داد که %۳۵.۴ دانشجویان دارای نمره GHQ 23 به بالا بودند که %۳۱.۳ آنان دانشجویان پسر و %۳۶.۳ دانشجویان دختر بودند. بیشترین فراوانی نسبی مشاهده شده نمره ۲۳£GHQ مربوط به سال ۱۳۸۳ (%۴۵) و کمترین آن مربوط به سال ۱۳۸۱ (%۳۰) بود که این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (p=0.002). بین وضعیت سلامت روانی و وضعیت تاهل دانشجویان اختلاف معنی دار بدست نیامد.در این مطالعه ارتباط معنی دار بین سطوح مختلف نمره GHQ و رشته تحصیلی دانشجویان بدست آمد (p=0.04)، بطوری که بیشترین فراوانی ۲۳£GHQ متعلق به دانشجویان رشته پرستاری و مامایی (%۴۲.۲) و کمترین آن مربوط به دانشجویان رشته بهداشت بود (۳۳.۴). نتیجه گیری: نتایج مطالعه ما نشان داد که بیش از یک سوم دانشجویان ورودی جدید سالهای ۸۵-۸۱ دانشگاه دارای ۲۳£GHQ بودند که باید اقدامات کنترلی و درمانی روانشناختی برای آنها در نظر گرفته شود. بعلاوه، یک روند افزایشی در فراوانی دانشجویان با GHQ مساوی و بیشتر از ۲۳ (در معرض خطر آسیب های روانی اجتماعی) در طول ۵ سال بررسی مشاهده گردید.

کلید واژه: دانشجویان پزشکی، اختلالات روانی، ورودی جدید، ۲۸G.H.Q

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.