بررسی میزان برخورداری کتب فارسی، تاریخ و تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی از مولفه های هویت ملی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان برخورداری کتب فارسی، تاریخ و تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی از مولفه های هویت ملی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان برخورداری کتب فارسی، تاریخ و تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی از مولفه های هویت ملی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان برخورداری کتب فارسی، تاریخ و تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی از مولفه های هویت ملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان برخورداری کتب فارسی، تاریخ و تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی از مولفه های هویت ملی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات برنامه درسی

تعداد صفحات :۳۲

دقت و توجه کارشناسانه در انتخاب محتوای درسی و پیام های آشکار و مکنون آن ها می تواند، به صحت و سلامت فرایند شکل دهی هویت ملی و هم چنین رشد آن در دانش آموزان کمک نماید. به همین دلیل مساله کلی پژوهش حاضر عبارت است از چگونگی پرداختن کتب تعلیمات اجتماعی، تاریخ و فارسی دوره راهنمایی به مقوله هویت ملی و نیز شناسایی کاستی ها و آسیب پذیری های هر کدام از آن ها در متون درسی. برای انجام پژوهش حاضر و پاسخ گویی به سوالات آن، از روش تحلیل محتوا استفاده شده است.در پژوهش حاضر، یازده مقوله شناسایی شدند. که عبارت اند از بعد دینی، بعد سیاسی، ارزش های ملی، هنجارهای ملی، میراث فرهنگی، اسطوره های ملی، نمادهای ملی، ویژگی های جغرافیایی، خرده فرهنگ های قومی، افتخارات ملی و تعاملات بین المللی.در مجموع، یافته های به دست آمده از پژوهش حاضر دلالت بر آن دارد که در کتب نام برده، به برخی از مولفه های مربوط به پدیده هویت ملی در حد نسبتا مناسبی پرداخته شده است. که این مولفه ها عبارت اند از: بعد دینی و بعد سیاسی. این در حالی است که برخی دیگر از ابعاد هویت ملی شدیدا مورد غفلت قرار گرفته اند. ابعاد مذکور به ترتیب عبارت اند از: هنجارهای ملی، اسطوره های ملی، خرده فرهنگ های قومی، نمادهای ملی و تعاملات بین المللی. باتوجه به یافته های به دست آمده، بازنگری در هدف ها و محتوای برنامه های درسی دوره های گوناگون تحصیلی با تاکید بر پرورش هویت ملی (اسلامی – ایرانی) پیشنهاد می شود.

کلید واژه: هویت ملی، برنامه درسی، کتاب درسی، دوره راهنایی تحصیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.