بررسی اثرات کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثرات کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثرات کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثرات کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثرات کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نوآوری های آموزشی

تعداد صفحات :۲۷

در سالهای اخیر علاقه به کار فلسفی با کودکان به این دلیل که کار فلسفی هم مهارتهایی نظیر خواندن و تفکر کودکان را تقویت می کند و هم استقلال فکری آنها را افزایش می دهد، افزایش یافته است. با عنایت به توجه نظامهای آموزشی کشورهای گوناگون به این امر از یک سو و مشکلات نظام آموزشی کشور از سوی دیگر پژوهشگران بر آن شدند تا با روش آزمایشی اثرات کار فلسفی با کودکان را در مدارس ابتدایی شهر اصفهان بررسی نمایند. با توجه به اینکه کار آزمایشی بود، یک دبستان پسرانه در ناحیه ۳ اصفهان انتخاب شد و محققان به مدت ۸ ماه به اجرای این پژوهش در پایه های دوم تا پنجم دبستان پسرانه پرداختند. آزمودنیهای این پژوهش ۱۰۲ دانش آموز پایه های دوم تا پنجم دبستان بودند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته ۳۵ سوالی بود که با بهره گیری از مقیاس درجه بندی لیکرت از ۱ تا ۵ نمره گذاری شده بود و تاثیر این کار روی دانش آموزان را از نظر خودشان می سنجید. روایی پرسشنامه در چند مرحله بررسی و مورد تایید کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت قرار گرفت و پایایی آن نیز ۰.۹۱ محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. برای بررسی نظرات دانش آموزان در زمینه اثربخشی طرح کار فلسفی، از آزمون T تک نمونه ای، خی دو، ضریب همبستگی پیرسون و V کرامر استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزان در زمینه رعایت بیشتر نظم در کلاس، احترام به بزرگترها، روابط صحیح با کودکان، درک و فهم بهتر مطالب درسی، مسوولیت پذیری، حس اعتماد به نفس، عزت نفس و خلاقیت رشد کرده و برنامه کار فلسفی با آنان در زمینه پیشرفت تحصیلی آنان موثر بوده است.

کلید واژه: کار فلسفی با کودکان، خلاقیت، رعایت نظم، اعتماد به نفس، عزت نفس، مسوولیت پذیری، درک و فهم، رابطه صحیح، احترام به بزرگترها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.