رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)

تعداد صفحات :۱۰

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه تحصیلات پدر و مادر، شغل پدر و شمار خواهران/ برادران با خود- کارآمدی ادراک شده در تعاملات اجتماعی دانش آموزان دوره راهنمایی بود. رابطه بین پیشرفت تحصیلی و خود- کارآمدی اجتماعی نیز بررسی شده است.روش: در یک بررسی توصیفی- مقطعی ۳۹۸ دانش آموز (۲۰۴ دختر و ۱۹۴ پسر) دوره راهنمایی که به روش نمونه گیری خوشه ای- تصادفی انتخاب شده بودند، مقیاس خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل های اجتماعی با هم سالان را تکمیل کردند. داده ها به کمک آزمون های آماری t، تحلیل واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان دادند که ویژگی های روان سنجی مقیاس یادشده برای کار در جامعه ایرانی مناسب است. هم چنین این بررسی بین پیشرفت تحصیلی و خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل با هم سالان ارتباط معنی داری نشان نداد. دختران از نظر خود- کارآمدی ادراک شده تفاوت معنی داری با پسران نداشتند. شغل پدر با خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با هم سالان رابطه معنی داری داشت (p<0.01). تحصیلات پدر و مادر رابطه معنی داری با خود- کارآمدی نداشت. بین تعداد خواهران و برادران و خود- کارآمدی رابطه مستقیم و معنی داری (p<0.05) دیده شد.نتیجه گیری: شغل پدر و شمار برادران و خواهران با خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با هم سالان رابطه مستقیم دارند؛ اما پیشرفت تحصیلی دانش آموز، میزان تحصیلات پدر و مادر و متغیر جنسیت با خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با هم سالان در ارتباط نیست.

کلید واژه: خود- کارآمدی، تعاملات اجتماعی، پیشرفت تحصیلی، عوامل جمعیت شناختی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.