بررسی ارتباط درک مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت و مقایسه آن در دو گروه دانشجویان سال چهارم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط درک مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت و مقایسه آن در دو گروه دانشجویان سال چهارم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط درک مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت و مقایسه آن در دو گروه دانشجویان سال چهارم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط درک مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت و مقایسه آن در دو گروه دانشجویان سال چهارم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط درک مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت و مقایسه آن در دو گروه دانشجویان سال چهارم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حیات

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: درک فرد از مفهوم سلامتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند بر عملکرد افراد موثر باشد. هدف اصلی این تحقیق تعیین ارتباط «درک مفهوم سلامت» و «رفتارهای ارتقای سلامت» در میان دو گروه از دانشجویان علوم پزشکی که دروس تخصصی سلامت را می گذرانند و دانشجویان غیرپزشکی که به منابع اطلاعات به صورت عام دسترسی دارند، می باشد.روش بررسی: این پژوهش توصیفی– تحلیلی است. جمعیت مورد مطالعه دانشجویان سال چهارم مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران هستند. نمونه مورد مطالعه ۴۰۰ دانشجوی رشته های پزشکی و ۴۰۰ دانشجوی رشته های غیرپزشکی می باشند که به صورت تصادفی دو مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار کار پرسشنامه خودسنجی سلامت شامل سه قسمت اطلاعات فردی، درک مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت می باشد. پس از جمع آوری اطلاعات از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و درصد) و آزمون های من ویتنی یو، t و ضریب همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است.یافته ها: ۴۹.۷% دانشجویان رشته های پزشکی درک مفهوم سلامت در سطح خوب و ۶.۸% در سطح خیلی خوب داشتند و ۴۹.۴% دانشجویان غیزپزشکی نیز در سطح خوب و ۸.۶% در سطح خیلی خوب بودند. در مورد رفتارهای ارتقای سلامت ۵۷% دانشجویان پزشکی و ۵۴.۹% دانشجویان غیرپزشکی دارای رفتارهای ارتقای سلامت در سطح خوب بودند. بین مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت در هر دو گروه بر اساس ضریب همبستگی پیرسون ارتباط معنادار وجود داشت (۰.۰۰۱>p).نتیجه گیری: بر اساس یافته ها در این بررسی بین درک مفهوم سلامت و رفتارهای ارتقای سلامت در هر دو گروه دانشجویان پزشکی و غیرپزشکی ارتباط مستقیم وجوددارد و بین دو گروه در تمامی ابعاد رفتارهای ارتقای سلامت تفاوت معنادار مشاهده نمی شود به جز مصرف سیگار که در این زمینه دانشجویان پزشکی رفتارهای ارتقای سلامت بهتری را نشان داده اند.

کلید واژه: درک مفهوم سلامت، ارتقای سلامت، رفتار، دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.