اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: مطالعه و تجدید نظر در برنامه درسی، فعالیت های تدریس و تعامل در آموزش، به منظور ارتقای سطح اثربخشی آموزش از ضرورت برخوردار است. هدف این مطالعه، بررسی میزان اثربخشی آموزش دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دید گاه دانشجویان این دوره بود. روش ها: این پژوهشی به روش پیمایشی روی دانشجویان سال پنجم پزشکی شاغل به تحصیل در نیم سال اول سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴ به عنوان جامعه آماری انجام گردید. ۱۶۲ نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه ای با ۷۴ سوال با استفاده از مدل مک دونالد در سه قسمت: برنامه درسی، سامان دهی فعالیت های تدریس و تعامل در آموزش طراحی و بکار گرفته شد. پرسشنامه ها از طریق حضور در بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران توزیع گردید. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS و با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات حاصل از نظرات دانشجویان در مورد اثربخشی برنامه درسی، فعالیت های تدریس و تعامل در آموزش به ترتیب عبارت بود از ۳۴/۰±۳۵/۲، ۳۵/۰±۵/۲، ۳۵/۰±۴۶/۲ که در مورد اول کمتر از میانگین نظری و در مورد دوم و سوم برابر با میانگین نظری بود. نتیجه گیری: کمتر بودن میانگین به دست آمده درباره برنامه درسی از میانگین نظری (۵/۲) نشان دهنده لزوم تجدید نظر در برنامه درسی دوره دکترای پزشکی عمومی می باشد. میانگین تعامل در آموزش و فعالیت های تدریس، لزوم بهبود انواع تعامل و ارتقای مهارت های اساتید را طلب می کند.

کلید واژه: اثربخشی، برنامه درسی، فعالیت های تدریس، تعامل در آموزش، آموزش پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.