بررسی زیرساخت خدمات کتابخانه ای آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور در پیوند با ساختار آموزشی آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی زیرساخت خدمات کتابخانه ای آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور در پیوند با ساختار آموزشی آن دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی زیرساخت خدمات کتابخانه ای آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور در پیوند با ساختار آموزشی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی زیرساخت خدمات کتابخانه ای آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور در پیوند با ساختار آموزشی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی زیرساخت خدمات کتابخانه ای آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور در پیوند با ساختار آموزشی آن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کتابداری و اطلاع رسانی

تعداد صفحات :۴۱

پژوهش حاضر با هدف بررسی زیرساخت خدمات کتابخانه ای آموزش از راه دور در کتابخانه های دانشگاه پیام نور و در پیوند با ساختار آموزشی، به روش مشاهده اسنادی (مربوط به دوره پنج ساله ۱۳۸۴-۱۳۸۰) و نیز روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل ۱۰ مرکز بزرگ که بصورت انتخابی و ۱۰ مرکز کوچک که به صورت تصادفی مشخص شده بود، می باشد. این مراکز در ۱۰ منطقه، بر اساس تقسیم بندی دانشگاه پیام نور در سطح کشور، قرار داشت. اعضای هیات علمی در مراکز بیست گانه مورد بررسی در سال ۱۳۸۵، ۲۲۰ نفر بودند که ۱۷۶ نفر (۸۰%) به پرسشنامه پاسخ دادند. جامعه آماری مسوولان کتابخانه (کتابداران) در مراکز مورد بررسی ۲۰ نفر بودند که همگی (۱۰۰%) به پرسشنامه پاسخ دادند. جامعه آماری دانشجویان نیز در ۲۰ مرکز مورد پژوهش شامل ۱۰۰/۹۶۲ دانشجو بود. حجم نمونه دانشجویان بر اساس فرمولهای آماری، حداقل ۱۰۶۴ نفر تعیین شد تا با شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انجام پذیرد. در کل ۱۴۰۰ پرسشنامه میان دانشجویان مراکز بیست گانه (با تخصیص متناسب در هر مرکز) توزیع گردید که ۱۱۱۲ نفر به آن پاسخ دادند. یافته های پژوهش نشان داد:۱- بین هر یک از عوامل زیرساختی (امکانات، مدیریت، کارکنان، مستندسازی، امور مالی، منابع و خدمات) کتابخانه های «مراکز» دانشگاه پیام نور مستقر در شهرهای بزرگ و کتابخانه های «مراکز» مستقر در شهرهای کوچک از دیدگاه کتابداران، تفاوتی معنادار وجود ندارد.۲- در بیشتر موارد بین میزان رشد کمی ساختار آموزشی دانشگاه پیام نور (دانشجو، عضو هیات علمی، رشته تحصیلی، کارمند، بودجه و هزینه های آموزشی) و میزان رشد کمی امکانات کتابخانه ها (کتابدار، منابع چاپی و دیجیتالی، منابع دیداری- شنیداری، مساحت و سایر امکانات)، رابطه ای معنادار وجود ندارد.۳- بین میزان استفاده دانشجویان دانشگاه پیام نور از کتابخانه و شیوه های رسمی آموزشی (تک کتاب و بدون منبع، خودخوان و بدون منبع، عملی و بدون منبع) تفاوت معنادار وجود دارد.۴- بین نگرش اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور درباره تناسب امکانات، منابع و خدمات موجود در کتابخانه های این دانشگاه، تفاوتی معنادار وجود ندارد.۵- بین میزان دسترس پذیری منابع اطلاعاتی دیجیتالی و منابع اطلاعاتی چاپی کتابخانه های دانشگاه پیام نور از دیدگاه اعضای هیات علمی، تفاوتی معنادار وجود دارد.۶- بین میزان دسترس پذیری منابع اطلاعاتی دیجیتالی و منابع اطلاعاتی چاپی کتابخانه های دانشگاه پیام نور از دیدگاه دانشجویان، تفاوتی معنادار وجود دارد.۷- بین نگرش اعضای هیات علمی، کتابداران و دانشجویان درباره جایگزینی منابع دیجیتالی بجای منابع چاپی، تفاوتی معنادار وجود دارد.

کلید واژه: دانشگاه پیام نور، کتابخانه ها، آموزش از راه دور، زیرساخت خدمات کتابخانه ای، فناوری اطلاعات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.