بررسی نحوه نگرش رسانه ها به اعتیاد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نحوه نگرش رسانه ها به اعتیاد دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نحوه نگرش رسانه ها به اعتیاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نحوه نگرش رسانه ها به اعتیاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نحوه نگرش رسانه ها به اعتیاد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه دانش انتظامی

تعداد صفحات :۳۵

امروزه اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مهم ترین معضلات اجتماعی جامعه به شمار می رود. وجود معتادان به مواد مخدر در جامعه علی رغم هزینه های بسیاری که صرف مبارزه و برخوردهای قضایی و انتظامی با معتادان گردیده به روشنی مشخص کرده است که این گونه برخوردها و طرح ها، راه حل های قطعی در درمان این معضل مهم نیست. این چنین نتایجی در سایر نقاط جهان نیز به دست آمده است، و به همین دلیل در این کشورها تغییرات عظیم و قابل توجهی در تحقیقات و پژوهش های محققان و پژوهشگران این جوامع به وجود آمده است، به گونه ای که اکنون در این جوامع به اعتیاد به عنوان یک بیماری می نگرند و این عقیده وجود دارد که مبارزه با اعتیاد تنها به وسیله برخوردهای فیزیکی و به سادگی ممکن نیست و به همین دلیل در این کشورها بیشتر بودجه ها به سمت مبارزات پیشگیرانه سوق داده شده است. در این مبارزات پیشگیرانه، ارتباطات و رسانه های ارتباطی به عنوان یکی از مهم ترین عناصر برنامه محسوب می گردند، چرا که بدون برنامه ریزی برای ایجاد یک ارتباط صحیح و مناسب، پیام های مبارزه به مخاطبان نخواهد رسید و آن ها نخواهند توانست تا در نگرش ها و عقاید مخاطبان خود تغییرات لازم را ایجاد نمایند. در این میان روزنامه ها به عنوان یک وسیله ارتباطی مهم می توانند در این مبارزه نقش مهمی را ایفا نمایند، نتایج تحقیق صورت گرفته در مورد روزنامه های ایران (چهار روزنامه دولتی و پر تیراژ ایران) بیانگر آن است که این رسانه ها در برنامه های پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر کارکرد فعالی نداشته اند. مقالات، اخبار، گزارش ها، مصاحبه ها و سایر مطالب این روزنامه ها به مواد مخدر و مساله اعتیاد تنها به عنوان یک موضوع خبرساز و مهیج نگریسته اند، و تنها به بعد برخورد موضوع توجه شده است و کم تر مطلبی در زمینه آموزشی و پیشگیری از مواد مخدر را در این روزنامه ها می توان مطالعه نمود. مقاله حاضر سعی دارد به کنکاش و بررسی این موضوع بپردازد.

کلید واژه: اعتیاد، نگرش ارتباط، رسانه های گروهی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.