بررسی هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با اضطراب رایانه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با اضطراب رایانه دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با اضطراب رایانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با اضطراب رایانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با اضطراب رایانه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اصول بهداشت روانی

تعداد صفحات :۸

مقدمه: امروزه هوش هیجانی اهمیت روز افزونی در ابعاد مختلف زندگی افراد، اعم از تحصیل و یا حرفه یافته است. این پژوهش نیز با هدف بررسی هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با اضطراب رایانه انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی )از نوع پیمایشی و همبستگی( در مجموع ۳۷۰ دانشجوی ترم سوم و چهارم دانشگاه اراک که در دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه تحصیل می کردند به شیوه نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه استاندارد شده در این زمینه استفاده گردید که عبارتند از: پرسش نامه هوش هیجانی شرینگ و پرسش نامه اضطراب رایانه هنسن و همکاران. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون آماری و آزمون t استفاده گردید.نتایج: یافته های پژوهشی نشان داد دانشجویان دانشگاه اراک از هوش هیجانی بالاتر از متوسط و پایین تر از عالی برخوردارند. بین هوش هیجانی و خرده مولفه های آن با اضطراب رایانه رابطه معنادار منفی وجود دارد (p=0.01). همچنین در بررسی تاثیر خرده مولفه های هوش هیجانی و متغیرهای فردی )جنسیت، رشته تحصیلی، معدل و…( در پیش بینی متغیر ملاک )اضطراب رایانه( نتایج نشان داد که تنها خود آگاهی، هوشیاری اجتماعی و خودانگیزی در پیش بینی متغیر ملاک تاثیر معناداری دارند (p<0.001) و از متغیرهای فردی تنها رشته تحصیلی در پیش بینی اضطراب رایانه تاثیر معناداری داشت (p=0.01). بین میانگین نمرات پسران و دختران در متغیرهای هوش هیجانی و اضطراب رایانه تفاوت معناداری مشاهده نشد.بحث: با توجه به بالا نبودن هوش هیجانی در دانشجویان و وجود رابطه معنادار منفی بین هوش هیجانی و اضطراب رایانه به نظر می رسد توجه به هوش هیجانی برای بهبود بهداشت روانی و موفقیت در عملکرد دانشجویان از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار باشد. لذا پیشنهاد می گردد تا در برنامه درسی دانشگاه ها به هوش هیجانی و لزوم ارتقا آن در دانشجویان توجه لازم به عمل آید.

کلید واژه: هوش، هوش هیجانی، اضطراب، اضطراب رایانه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.