رهیافت آموزشی گزیداری برای دوره کارشناسی کشاورزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رهیافت آموزشی گزیداری برای دوره کارشناسی کشاورزی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رهیافت آموزشی گزیداری برای دوره کارشناسی کشاورزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رهیافت آموزشی گزیداری برای دوره کارشناسی کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رهیافت آموزشی گزیداری برای دوره کارشناسی کشاورزی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران

تعداد صفحات :۲۰

با توجه به اهمیت آموزش عالی کشاورزی و تاثیر آن بر کلیه ابعاد رشد و توسعه انسانی، اقتصادی و کشاورزی، بحث پیرامون مسایل آموزش عالی کشاورزی و راه حل های احتمالی از اهمیت اساسی برخوردار است. بنابراین، این نظام آموزشی باید دایما مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته، رهیافت ها و الگوهای مناسب برای آن ارایه گردد. در این راستا، پژوهش حاضر با استفاده از فن دلفی (Delphi) جهت بررسی، واکاوی و جمع بندی دیدگاه متخصصان آموزش عالی کشاورزی برای ارایه رهیافتی آموزشی، در قالب الگویی مفهومی برای نظام آموزش عالی کشاورزی در مقطع کارشناسی انجام گرفت. پانل متخصصان در این پژوهش، شامل متخصصان آموزش عالی کشاورزی کشور بود که با روش نامینیت (Nominate) انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه بود که روایی آنها از طریق روایی صوری تایید و سنجش پایایی پرسشنامه دوم که با طیف لیکرت طراحی شده بود با روش بازآزمایی (Test-retest) انجام گرفت. یافته های این پژوهش منجر به ارایه یک رهیافت آموزشی برای نظام آموزش عالی کشاورزی در مقطع کارشناسی گردید. این رهیافت بر پایه این فرض است که آموزش عالی کشور در جهان با سرعت در حال تغییر و تحول، کارایی لازم را نداشته و فراگیران را جهت سازگاری با شرایط متغیر و متحول آماده نمی سازد. طبق این رهیافت، برنامه ریزی با در نظر گرفتن سیاست های کلان توسعه کشور و با تاکید بر جنبه عملی و فنی آن صورت می گیرد. در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات فیزیکی و انسانی موجود و مورد نیاز، هماهنگی بین مدرس، فضای آموزشی، تجهیزات فیزیکی و دانشجویان در تدوین برنامه های آموزشی مناسب برای این مقطع ضروری است. آموزش ها در این نظام به گونه ای ارایه می گردد که فارغ التحصیلان علاقه مند به کارهای تولیدی، خدماتی، آموزشی و پژوهشی بتوانند در زمینه فعالیت مورد علاقه به خود اشتغال ورزند و یا تحصیلات خود را در سطوح عالی تر ادامه دهند. از اصولی که برنامه ریزان باید در طراحی آموزش ها به آن توجه نمایند ایجاد توانمندی ها و مهارت های خوداشتغالی در فارغ التحصیلان است. توجه به کسب تجارب عملی حین تحصیل، پرورش قدرت خلاقیت در دانشجویان و تقویت دانش عملی و کاربردی در دانشجویان از دیگر ملزومات این رهیافت آموزشی است. طبق این رهیافت، نظام آموزش عالی کشاورزی برای حفظ پویایی خود باید ارتباط دایم و مستمری با محیط خارج از دانشگاه داشته باشد. در این نظام پیداکردن مسایل و مشکلات در محیط کاری توسط دانشجو در زمان تحصیل و ارایه راه حل آنها به کمک استاد، مطالعات بیرون از ساعات تدریس و تجربه کردن آموخته ها با هدایت استاد مورد توجه است. با اجرای این برنامه، نظام آموزش عالی کشاورزی به اهداف خود که همانا تربیت کارشناسانی است که قادر به شناخت وضعیت کنونی و مشکلات بخش کشاورزی بوده، توان بکارگیری علوم کشاورزی در عمل را دارا باشند و از تخصص کاربردی خود در جهت کسب درآمد بهره کافی ببرند،‌ نایل می گرد.

کلید واژه: آموزش عالی، رهیافت، فن دلفی، کشاورزی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.