ارتباط کیفیت زندگی و خودکارآمدی معلمان شاغل شهرستان شهرکرد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط کیفیت زندگی و خودکارآمدی معلمان شاغل شهرستان شهرکرد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط کیفیت زندگی و خودکارآمدی معلمان شاغل شهرستان شهرکرد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط کیفیت زندگی و خودکارآمدی معلمان شاغل شهرستان شهرکرد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط کیفیت زندگی و خودکارآمدی معلمان شاغل شهرستان شهرکرد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: معلمین همواره وظیفه خطیر تربیت و پرورش کودکان و فعال کردن نیروهای بالقوه آنها را در مسیر صحیح به عهده دارند، لذا وجود هر گونه مشکل در کیفیت زندگی و خودکارآمدی آنها می تواند بر عملکرد شغلی آنان تاثیر گذاشته و به جامعه دانش آموزی و طبیعتا آینده کشور منتقل شود. هدف از این مطالعه، سنجش کیفیت زندگی و ارتباط آن با خودکارآمدی در معلمان شاغل در مقاطع مختلف آموزشی شهرستان شهرکرد بود.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی – تحلیلی، تعداد ۴۷۱ نفر از معلمان شاغل در مقاطع مختلف آموزشی شهرستان شهرکرد، با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از جامعه در دسترس انتخاب شدند. جهت تعیین خودکارآمدی از مقیاس خودکارآمدی شغلی معلمان شوارزر و به منظور تعیین کیفیت زندگی نیز از پرسشنامه کوتاه ۳۶ سوالی (SF-36) استفاده شد. اطلاعات از طریق تکمیل پرسشنامه ها توسط خود معلمان جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t، تحلیل واریانس، آزمون توکی و کای دو استفاده گردید.یافته ها: میانگین سنی و سابقه خدمت معلمان تحت مطالعه، به ترتیب برابر با ۴۰.۱۸±۵.۶۰ و ۱۸.۴۹±۶.۴۶ سال بود. همچنین %۹۲.۵ از افراد متاهل، %۸۴.۶ برخوردار از تحصیلات دانشگاهی و %۹۷.۹ نیز در استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش بودند. بر اساس یافته ها، میانگین کلی کیفیت زندگی افراد تحت مطالعه برابر با ۶۸.۶۹±۱۲.۱۷ بود که بهترین کیفیت زندگی مربوط به معلمان مقطع ابتدایی و پایین ترین کیفیت زندگی مربوط به معلمان راهنمایی بود (P<0.01). همچنین میانگین میزان خودکارآمدی شغلی معلمان تحت مطالعه برابر با ۲۸.۷۷±۴.۶۴ بود که بالاترین میزان مربوط به معلمان مقطع ابتدایی و پایین ترین میزان مربوط به دبیران مدارس متوسطه بود (P<0.05). کیفیت زندگی معلمان با خودکارآمدی شغلی (P<0.01)، میزان تحصیلات (P<0.05) و سابقه خدمت (P<0.001) ارتباط مثبت معنی داری داشت.نتیجه گیری: مطالعه حاضر، نشان داد که بین خودکارآمدی شغلی معلمان در کلیه مقاطع تحصیلی و کیفیت زندگی آنان رابطه مستقیم و معنی داری برقرار است و لذا بررسی و به کارگیری روشهای مناسب در افزایش خودکارآمدی می تواند موجب افزایش کیفیت زندگی معلمان گردد.

کلید واژه: خودکارآمدی، کیفیت زندگی، معلمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.