هنجاریابی شاخص های تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی در کودکان طبیعی فارسی زبان ۲ تا ۵ ساله شهر سمنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هنجاریابی شاخص های تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی در کودکان طبیعی فارسی زبان ۲ تا ۵ ساله شهر سمنان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هنجاریابی شاخص های تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی در کودکان طبیعی فارسی زبان ۲ تا ۵ ساله شهر سمنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنجاریابی شاخص های تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی در کودکان طبیعی فارسی زبان ۲ تا ۵ ساله شهر سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هنجاریابی شاخص های تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی در کودکان طبیعی فارسی زبان ۲ تا ۵ ساله شهر سمنان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۸

سابقه و هدف: یکی از عوامل تعیین کننده ماهیت و میزان آسیب زبانی، شاخص های کیفیت گفتار می باشند. در این مطالعه ما به هنجاریابی مقدار سه مشخصه فرعی تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی در نمونه های زبانی خود انگیخته توصیفی و آزاد کودکان طبیعی ۲ تا ۵ ساله سمنانی پرداخته ایم. نظر به این که در حال حاضر درمان بالینی اختلالات زبانی در کودکان در داخل‌، بیش تر بر اساس تجارب درمان گر و در بعضی موارد مطابق با هنجاری های زبان انگلیسی انجام می گیرد، به نظر می رسد وجود چنین هنجاری برای کودکان فارسی زبان، می تواند کمک شایانی به امر ارزیابی، تشخیص و درمان کودکان دچار اختلالات زبانی کند.مواد و روش ها: در تحقیق حاضر، تعداد ۵۸۰ کودک فارسی زبان طبیعی ۲ تا ۵ ساله سمنانی مورد بررسی قرار گرفته اند. برای تعیین طبیعی بودن کودک از لحاظ رشد زبانی،‌ از فرم پرونده گیری، سیاهه های رشدی و سوال از والدین استفاده گردید. آزمون گر طی مکالمه با کودک، نمونه های گفتاری وی را توسط ضبط صوت ثبت می کرد. سپس نمونه های گفتاری،‌ آوانگاری شده، مورد تحلیل قرار گرفتند و مقدار شاخص های مورد نظر محاسبه شدند. در نهایت داده های به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند.یافته ها: بر اساس نتایج حاصله از این مطالعه، مقادیر هنجار سه شاخص فوق برای کودکان ۲ تا ۵ ساله سمنانی به دست آمد. هم چنین نتایج نشان داد که با افزایش سن کودک از ۲ تا ۵ سال تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی افزایش می یابند.نتیجه گیری: نتایج حاصل از مقایسه مقادیر سه شاخص تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته و میانگین طول ۵ جمله طولانی کودکان طبیعی فارسی زبان ۲ تا ۵ سمنانی حاکی از آن است که با بالا رفتن سن کودک از ۲ تا ۵ سال،‌ مقادیر این شاخص های کیفیت گفتار به عنوان شاخصی از رشد مهارت های زبانی کودک، افزایش می یابند. از سوی دیگر، تاثیر سن بر مقادیر شاخص ها بر اساس نوع نمونه گفتاری (توصیفی یا آزاد) متفاوت است. بنابراین در ارزیابی وضعیت زبانی یک کودک، تحلیل مشخصه های کیفیت گفتار بایستی بر اساس نوع روش به کار گرفته شده جهت نمونه گیری گفتاری صورت گیرد.

کلید واژه: نمونه گیری گفتاری، مکالمه، شاخص های کیفیت گفتار، گفتار توصیفی، گفتار آزاد، تعداد کل واژه ها، میانگین طول گفته، میانیگن طول ۵ جمله طولانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.