بررسی مهارت های حرکتی مرتبط با گفتار و خواندن در کودکان ۵ ساله شهر سمنان سال ۱۳۸۵


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مهارت های حرکتی مرتبط با گفتار و خواندن در کودکان ۵ ساله شهر سمنان سال ۱۳۸۵ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مهارت های حرکتی مرتبط با گفتار و خواندن در کودکان ۵ ساله شهر سمنان سال ۱۳۸۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مهارت های حرکتی مرتبط با گفتار و خواندن در کودکان ۵ ساله شهر سمنان سال ۱۳۸۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مهارت های حرکتی مرتبط با گفتار و خواندن در کودکان ۵ ساله شهر سمنان سال ۱۳۸۵ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۸

سابقه و هدف: پژوهش حاضر به بررسی برخی از توانایی های کودکان پنج ساله در سطوحی از مهارت های حرکتی – کلامی (نامیدن سریع تصاویر و تکرار سریع کلمه ها و عبارت های سخت و ناآشنا) می پردازد که با رشد گفتار و خواندن ارتباط دارند. هدف از این تحقیق، تعیین میانگین و فاصله اطمینان ۹۵% توانایی کودکان طبیعی (پنج ساله) در هر یک از زمینه های رشدی فوق می باشد، تا بتوان یک آزمون غربال گری جهت تشخیص، آموزش و درمان مهارت های حرکتی – کلامی هنجار از ناهنجار تدوین نمود. هم چنین به معیاری در زمینه مهارت های حرکتی – کلامی در کودکان ۵ ساله شهر سمنان دست یافت.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی و مقطعی است. تمام آمادگی های وابسته به بهزیستی و آموزش و پرورش شهر سمنان مورد بررسی قرار گرفتند و در هر آمادگی پرونده های تحصیلی همه ۵ ساله ها بررسی شد و کودکانی که مشکلات شنوایی یا بینایی داشتند و به زبانی غیر از فارسی یا سمنانی تکلم می کردند (گیلکی، کردی، ترکی و …) حدف شدند و از بین کودکانی که هیچ گونه مشکلات گفتاری و زبانی نداشتند، ۲۰% به صورت تصادفی انتخاب گردیدند (کل جامعه آماری، ۲۲۵۶ نفر و در تعیین تعداد نمونه برای کلیه پارامترهای مورد مطالعه با استفاده از ضریب تغییرات، ۴۰۰ نمونه جواب گوی کلیه پارامترها بود). برای تجزیه و تحلیل محاسبات آماری از آزمون تی زوج و مستقل استفاده شد.یافته ها: میانگین نامیدن سریع تصاویر در کودکان ۵ ساله ۷۲ کلمه در ۱۰۰ ثانیه است. میانگین توانایی تکرار کلمه ها ۴.۹۷ و میانگین توانایی تکرار عبارت های سخت یا ناآشنا ۴.۳۱ است. از نظر آماری تفاوت معنی داری میان توانایی دختران و پسران در زمینه های فوق وجود ندارد.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان می دهد توانایی کودکان ۵ ساله شهر سمنان در تکرار کلمه ها بیش تر از تکرار عبارت و جملات است. میانگین سرعت نامیدن و تکرار کلمه ها در کودکان ۵ ساله شهر سمنان کم تر از میانگین سرعت نامیدن و تکرار کلمه ها در کودکان ۵ ساله شهر تهران است؛ اما در تکرار عبارات و جملات سخت و ناآشنا کودکان ۵ ساله شهر سمنان امتیاز بیش تری کسب نمودند.

کلید واژه: تکرار عبارت، تکرار کلمه، نامیدن سریع، کودکان ۵ ساله، سمنان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.