میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پایش

تعداد صفحات :۱۶

رضایت بیماران یکی از شاخص های مهم کیفیت مراقبت و ارایه خدمت است. توجه به نقطه نظرات بیماران می تواند موجب ارتقای روندها و پیامدها و همچنین افزایش رضایت آنان گردد. مطالعه حاضر بر آن بوده است تا با استفاده از پرسشنامه ای معتبر و پایا به ارزیابی رضایت بیماران مراجعه کننده به اورژانس های عمومی پنج بیمارستان بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران بپردازد. بیمارانی وارد مطالعه شدند که حداقل ۱۰ ساعت از مراجعه آنها به اورژانس می گذشت، بدون نیاز به مترجم قادر به پاسخگویی به سوالات بودند، دارای مشکلات شناختی چشمگیر نبودند و از نظر حال عمومی توانایی پاسخگویی به سوالات را داشتند. پرسشنامه مطالعه توسط پرسشگران آموزش دیده در محیطی امن، بدون حضور کارکنان بیمارستان به بیماران ارایه گردید تا در صورت تمایل در مطالعه شرکت کنند. در مجموع، نقطه نظرات ۱۵۳ بیمار که واجد پرسشنامه بدون نقص بودند با استفاده از نرم افزار SPSS 13 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش بیانگر آن است که بیشترین عدم رضایت، بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات متوسط شرکت کنندگان، در مورد زیر مقیاس های پرسشنامه (مراقبت پزشکان، مراقبت پرستاری، جنبه های رفتاری، راحتی فیزیکی و جنبه های اقامتی و معطل شدن) به ترتیب عبارتند از «ارایه اطلاعات از سوی پزشکان» (۵۴.۲ درصد)، «توضیح پرستاران در مورد اقدامات مختلف به بیماران» (۷۳.۲ درصد)، «رسیدگی به شکایات و اعتراضات» (۴۰.۲ درصد)، «امکانات رفاهی بیماران» (۵۴.۳ درصد) و «معطل شدن برای دریافت خدمات پاراکلینیک» (۲۶.۲ درصد). نتایج نشان دادند که فقط ۴۴ درصد از بیماران رضایت کلی خود را از بیمارستان، خوب یا خیلی خوب گزارش کردند. مطالعه حاضر نشانگر نیاز به برنامه ای جهت ارتقای خدمات ارایه شده به بیماران مراجعه کننده به دپارتمان اورژانس و تضمین کیفیت خدمات می باشد.

کلید واژه: رضایت بیماران، دپارتمان اورژانس، کیفیت مراقبت، ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.