بررسی عوامل مستعدکننده و آسیبهای ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در شهرستان مشهد سال ۱۳۸۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل مستعدکننده و آسیبهای ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در شهرستان مشهد سال ۱۳۸۴ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل مستعدکننده و آسیبهای ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در شهرستان مشهد سال ۱۳۸۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل مستعدکننده و آسیبهای ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در شهرستان مشهد سال ۱۳۸۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل مستعدکننده و آسیبهای ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در شهرستان مشهد سال ۱۳۸۴ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: با توجه به شیوع حوادث، سوانح، مرگ و میر، نقص عضو و سوء مصرف مواد در ایران و با توجه به اهمیت موضوع، این پژوهش با هدف تعیین عوامل مستعدکننده و آسیب های ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در شهرستان مشهد انجام شد.روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی- مقطعی تمامی مراجعه کنندگان راکب و سرنشین موتور سیکلت که به دلیل تصادف به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد مراجعه کردند، مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه مورد استفاده که با استفاده از آخرین مقالات اینترنتی و اطلاعات کتابخانه ای و نیز اطلاعات مامورین راهنمایی و رانندگی و نوع آسیب های وارده تهیه شده بود، پس از تایید روایی و پایایی، توسط پرسشگران به روش مصاحبه، مشاهده و ثبت اطلاعات از پرونده تکمیل گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های t، آنالیز واریانس یک طرفه و Chi-Square در سطح معنی داری P£۰.۰۵ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در مجموع ۴۰۰ بیمار واجد شرایط مورد مطالعه قرار گرفتند. بیشتر تصادفات موتورسیکلت، مربوط به مردان و در گروه سنی ۳۰-۲۱ سال بود؛ همچنین بیشترین میزان تصادفات مربوط به افرادی بود که ۲۴ ساعت قبل از حادثه، به مدت ۱۰-۶ ساعت مشغول به کار بوده اند. %۷۶.۶ افراد از پوشش ایمنی استفاده نکرده بودند و تمامی فوت شدگان حادثه فاقد هر گونه پوشش ایمنی بوده اند. %۱۷.۳ نمونه های پژوهش از مواد افیونی استفاده می کردند. %۳۱.۱ سیگار می کشیدند. بیشترین آسیب ها مربوط به شکستگی اندام تحتانی بود. بیشترین نحوه تصادف، برخورد جلو به پهلو بود. %۶۲.۲ این افراد تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند. بیشترین فراوانی تصادفات مربوط به حدود ساعت ۲۰ (۸ شب) بوده است. بین جنس، نوبت کاری، نوع پوشش ایمنی، مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و سیگار با نحوه آسیب دیدگی رابطه آماری معنی داری وجود داشت (P<0.05). اما بین نحوه انتقال واحدهای پژوهش به بیمارستان و نحوه تصادف با نحوه آسیب دیدگی رابطه آماری معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: بنابر نتایج این تحقیق، آمار تصادفات موتورسیکلت و وسعت و شدت آسیب های ناشی از آن چشمگیر و قابل تامل است. میزان مصرف مواد افیونی، مشروبات الکلی و سیگار در واحدهای پژوهش نیز رایج بود که خود می تواند از عوامل مستعدکننده تصادفات باشد. از طرفی دوره های آموزش اختصاصی، رعایت اجباری مقررات راهنمایی و رانندگی، وضع قوانین واضح جهت رانندگی با موتور سیکلت، استفاده اجباری از تمامی وسایل حفاظتی و ملزم ساختن کارخانجات تولیدکننده وسایل نقلیه موتوری به تهیه و ساخت بهینه وسایل حفاظتی و ساماندهی به وضع نامناسب جاده ها، در کاهش آمار حوادث ترافیکی می تواند نقش مهمی را ایفا نماید؛ همچنین غنی سازی فرهنگی، ارتقای سطح آگاهی، رشد اجتماعی، اقتصادی، امکانات تفریحی، انجام فعالیت های پیشگیری در جهت کاهش تقاضا و کنترل دقیق شهرها و وضع قوانین جدید در خصوص ورود هر گونه مواد افیونی، مشروبات الکلی و سیگار از جمله راهکارهایی برای کاهش رواج مصرف این گونه مواد در بین جوانان می باشد.

کلید واژه: تصادف، موتورسیکلت، مواد افیونی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.