مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی – یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی – یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی – یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی – یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر سه رویکرد یاددهی – یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور رفتار

تعداد صفحات :۱۶

در پژوهش حاضر، به منظور بررسی تاثیر سه رویکرد یاددهی – یادگیری اکتشافی، تعاملی و انتقالی بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی، از طرح شبه تجربی با سه گروه (n3=63, n2=71, n1=60) بهره گیری شد تا به این سوال پاسخ داده شود که: آیا عملکرد یادگیری دانش آموزانی که با این رویکردها آموزش دیده اند. با هم تفاوت معنادار دارند؟ جهت پاسخ به این سوال، ۱۹۴ دانش آموز نمونه تحقیق در سه گروه مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه اول ۶۰ نفر تحت آموزش رویکرد یاددهی – یادگیری اکتشافی، گروه دوم ۷۱ نفر تحت آموزش رویکرد یاددهی – یادگیری تعاملی و گروه سوم ۶۳ نفر تحت آموزش رویکرد یاددهی – یادگیری انتقالی قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد، عملکرد یادگیری دانش آموزانی که با رویکرد یاددهی – یادگیری اکتشافی آموزش دیده اند، از دو گروه دیگر بیش تر و عملکرد یادگیری دانش آموزانی که با رویکرد یاددهی – یادگیری تعاملی آموزش دیده اند، از گروهی که با رویکرد انتقالی آموزش دیده اند بیش تر است. هم چنین آزمون تعقیبی شفه نشان می دهد که تفاوت میانگین عملکرد یادگیری این سه گروه معنادار است. افزون بر این یافته های تحقیق حاکی از آن است که رویکرد یاددهی – یادگیری اکتشافی مهارت های سطح بالاتری یادگیری مانند فرضیه سازی، تجزیه و تحلیل، قضاوت و عمل ماهرانه را نسبت به دو رویکرد دیگر در دانش آموزان ارتقا می دهد.

کلید واژه: رویکرد یاددهی – یادگیری اکتشافی، رویکرد یاددهی – یادگیری تعاملی، رویکرد یاددهی – یادگیری انتقالی، دوره متوسطه، مهارت های سطح بالای یادگیری، عملکرد یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.