مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی :

مقاله مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۷ در پژوهش در حیطه کودکان استثنایی از صفحه ۳۱۷ تا ۳۲۳ منتشر شده است.
نام: مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تیزهوش
مقاله هوش هیجانی
مقاله خودپنداره

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: این پژوهش، بررسی رابطه هوش هیجانی با خودپنداره دانش ‎آموزان عادی و تیزهوش است. همچنین مقایسه این دو متغیر در میان دانش‎ آموزان تیزهوش و عادی دومین هدف مطالعه حاضر بوده است.
روش: به همین منظور ۴۰۰ نفر دانش‎آموز مقطع متوسطه (۲۰۰ دانش‎ آموز دختر و پسر عادی و ۲۰۰ دانش‎آموز دختر و پسر تیزهوش) شهر اردبیل به صورت خوشه¬ای چندمرحله ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودپنداره راجرز، پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران و آزمون هوش کتل فرم A استفاده شده است.
یافته ها : نتایج نشان داد که هوشبهر، خودپنداره و هوش هیجانی دانش‎آموزان دختر تیزهوش از دانش‎ آموزان دختر عادی به طور معناداری بیشتر است. همچنین میانگین هوشبهر و خودپنداره دانش ‎آموزان پسر تیزهوش از دانش ‎آموزان پسر عادی به طور معناداری بالاتر است. اما بین هوش هیجانی دانش ‎آموزان پسر تیزهوش و دانش‎آموزان پسر عادی تفاوت معناداری یافت نشد. در بین دانش ‎آموزان تیزهوش، میانگین خودپنداره و هوش هیجانی دانش‎ آموزان دختر به طور معناداری از دانش‎ آموزان پسر بیشتر است. بین هوشبهر این دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. همچنین در بین دانش‎آموزان عادی، میانگین هوشبهر دانش‎آموزان پسر به طور معناداری از دانش‎آموزان دختر بیشتر است. اما میانگین خودپنداره دانش‎ آموزان دختر به طور معناداری از دانش‎آموزان پسر بیشتر است. بین هوش هیجانی این دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
نتیجه گیری : با توجه به یافته های به دست آمده می‎توان چنین نتیجه گیری کرد که در مراکز آموزشی دانش‎آموزان تیز هوش و عادی علاوه بر رشد شناختی به عاملهای هیجانی آنان نیز توجه شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.