مقاله ساخت آزمون باور دینی و هنجاریابی آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ساخت آزمون باور دینی و هنجاریابی آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساخت آزمون باور دینی و هنجاریابی آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت آزمون باور دینی و هنجاریابی آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساخت آزمون باور دینی و هنجاریابی آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر :

مقاله ساخت آزمون باور دینی و هنجاریابی آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی) از صفحه ۲۳ تا ۴۱ منتشر شده است.
نام: ساخت آزمون باور دینی و هنجاریابی آن برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
این مقاله دارای ۱۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله هنجاریابی
مقاله آزمون باور دینی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
برای برنامه ریزی در جامعه اسلامی در زمینه باور دینی و چگونگی ایجاد و تقویت آن در جوانان که قشر عظیمی از نیروهای جامعه را تشکیل می دهند، ضرورت شناخت میزان باور دینی و نیز اندازه گیری آن، نیاز به ابزاری مناسب برای نیل به این هدف بود لذا آزمون باور دینی در این راستا ساخته و هنجاریابی شد. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد و گروه نمونه شامل ۶۵۶ نفر بود که تعداد ۳۴۸ نفر پسر و ۳۰۸ نفر دختر بودند. روش پژوهش توصیفی بود و ابزار اندازه گیری آزمون محقق ساخته که ۴۷ سوال داشت. با توجه به تقسیم بندی پرسش نامه به حیطه های موضوعی هفت گانه (توحید، نبوت، معاد، عدل، امامت، احکام و اخلاق) برای انتخاب سوالات مناسب از همبستگی هر سوال با کل پرسش نامه و نیز تحلیل عاملی استفاده شد و در نتیجه سوالات ضعیف حذف و تعداد چهل سوال انتخاب گردید. طرح پژوهشی یک طرح روانسنجی بود که در آن یک آزمون ساخته و هنجاریابی گردید. اعتبار این آزمون با استفاده از آلفای کرنباخ (۹۰/ (a=0بدست آمد و با توجه به نظر متخصصین (روایی محتوایی) و همبستگی آزمون با سنجش تکمیلی (روایی ملاکی) و نیز تفاوت معنی دار در مقایسه میانگین های گروه های مذهبی و افراد عادی از نظر مذهبی بودن (روایی سازه) آزمون از روایی بالایی برخوردار بوده با توجه به یافته های پژوهش بین میانگین های باور دینی دختران و پسران تفاوت معنی دار بود (دختران در مقایسه با پسران از باور دینی بالاتری برخوردار بودند) اما از لحاظ رشته تحصیلی تفاوت بین میانگین های دانشجویان رشته های تحصیلی مختلف معنی دار نبود.‌

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.