تاثیر آموزش بر دانش، ‌نگرش و عملکرد کادر پرستاری درباره پرفشاری خون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش بر دانش، ‌نگرش و عملکرد کادر پرستاری درباره پرفشاری خون دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش بر دانش، ‌نگرش و عملکرد کادر پرستاری درباره پرفشاری خون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش بر دانش، ‌نگرش و عملکرد کادر پرستاری درباره پرفشاری خون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش بر دانش، ‌نگرش و عملکرد کادر پرستاری درباره پرفشاری خون :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل خطر بروز بیماری های قلبی- عروقی و شایع ترین عامل بروز نارسایی قلبی و سکته مغزی در بسیاری از کشورها و شایع ترین عامل نارسایی کلیوی است. این مطالعه با هدف ارزشیابی تاثیر آموزش از طریق الگوی اعتقاد بهداشتی بر دانش، نگرش و عملکرد کادر پرستاری شهر گنبد کاووس درباره بیماری پرفشاری خون صورت گرفت.روش بررسی: این مطالعه نیمه تجربی روی ۱۳۶ نفر از کادر پرستاری شهر گنبد در سال ۱۳۸۴ که به صورت تصادفی طبقه ای از میان ۳۷۰ کارکنان شاغل انتخاب شدند، انجام گردید. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه و چک لیست مشاهده بود. در ابتدا میزان دانش، نگرش و عملکرد افراد مورد مطالعه به وسیله این ابزار مورد بررسی قرار گرفت. سپس نیازهای آموزشی آنان مشخص و برنامه ای آموزشی بر مبنای الگوی اعتقاد بهداشتی طراحی،‌ تدوین و اجرا گردید. سه ماه پس از اجرای برنامه آموزش میزان دانش، نگرش و عملکرد نمونه های مورد مطالعه از طریق همان پرسشنامه و چک لیست، تعیین و با یافته های به دست آمده از مرحله اولیه (pre-test) مقایسه گردید. برای دستیابی به میزان تاثیر آموزش از آزمون های آماری ویلکاکسون، تی مستقل، ANOVA و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: میانگین نمرات دانش، منافع درک شده، موانع درک شده، تهدید درک شده، نگرش (مجموع اجزا مدل اعتقاد بهداشتی)‌ و عملکرد قبل از‌ آموزش به ترتیب برابر با ۹.۶۸، ۲۳.۷۶، ۲۵.۶۳، ۲۲.۸۲، ۷۱.۹۹ و ۴.۵۵ بود که بعد از آموزش همه آنها افزایش نشان داده و به ترتیب به ۱۶.۶۶، ۲۶.۰۶، ۲۸.۹۴، ۲۴.۹۸، ۸۰.۰۸ و ۴.۸۳ رسید. نتایج نشان داد که آموزش کادر پرستاری از طریق الگوی اعتقاد بهداشتی سبب ارتقا دانش و تغییر نگرش و همچنین سبب بهبود عملکرد آنان می شود (P<0.05). بین متغیرهای سن، جنس، وضعیت تاهل، سابقه کاری و زمینه خانوادگی مثبت با میزان دانش، نگرش و عملکرد ارتباط معنی دار مشاهده نشد. ولی بین متغیرهای رده شغلی، میزان تحصیلات و بخش کاری با دانش قبل از آموزش و عملکرد قبل از آموزش و همچنین بین متغیر واحد سازمانی با نگرش قبل از آموزش ارتباط معنی دار مشاهده شد (P<0.05).نتیجه گیری: این مطالعه نشان دهنده ضرورت آموزش دوره ای کادر پرستاری در خصوص پرفشاری خون با استفاده از یک مدل آموزشی مناسب و برنامه ریزی شده می باشد.

کلید واژه: آموزش، دانش، نگرش، عملکرد، مدل اعتقاد بهداشتی، پرفشاری خون، کادر پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.