طراحی معیارها و شاخص های مقایسه دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی علوم پیراپزشکی در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی معیارها و شاخص های مقایسه دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی علوم پیراپزشکی در ایران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی معیارها و شاخص های مقایسه دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی علوم پیراپزشکی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی معیارها و شاخص های مقایسه دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی علوم پیراپزشکی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی معیارها و شاخص های مقایسه دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی علوم پیراپزشکی در ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه: بررسی وضعیت ارایه خدمات آموزشی در رشته های علوم پزشکی می تواند با شناسایی نقاط قوت و ضعف، برنامه ریزان را در جهت ارتقای آنها یاری نماید.هدف: این مطالعه به منظور طراحی معیارهای آموزشی برای رتبه بندی آموزشی رشته های کاردانی علوم پیراپزشکی شامل علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، تکنولوژی پرتوشناسی، هوشبری، تکنولوژی پرتودرمانی، طب هسته ای و فوریت های پزشکی در مقطع کاردانی در ایران، صورت گرفت.روش کار: با تشکیل کمیته تخصصی و با بررسی استانداردهای آموزش پزشکی و معیارهای طرح های رتبه بندی در جهان، معیارها و شاخص های هماهنگ با وضعیت آموزشی رشته های فوق در ایران، طراحی شد. وزن معیارها با روش گروه ـ اسمی تعیین شد. از هر دانشکده نماینده ای معرفی شد تا اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کند. اطلاعات جمع آوری شده با بازدید از دانشکده ها تکمیل گردید. سپس امتیاز هر دانشکده در هر معیار محاسبه شد.یافته ها: مجموع ۴۲ معیار و شاخص در قالب یک نمودار شاخه درختی مرتب شدند. وزن سرشاخه های اصلی این نمودار شامل معیارهای کنکور سراسری‌ (۲ درصد)، اعضای‌ هیات‌ علمی (۱۸ درصد‌) و امکانات‌ و تجهیزات‌ (۲۰ درصد‌) در زیر مجموعه درون دادها؛ معیارهای مدیریت‌ با وزن ۵/۴۰ درصد و سیستم‌ حمایتی‌ و مشاوره‌ای با وزن ۵/۴ درصد‌ در زیر مجموعه فرآیند و معیارهای دانشجویان‌ و تالیفات اعضای‌ هیات‌ علمی‌ به ترتیب با وزن ۹ و ۶ درصد در زیر مجموعه برون دادها قرار گرفتند.نتیجه گیری: با انجام این طرح، نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات آموزشی در رشته های علوم پیراپزشکی مشخص شده و به عنوان الگویی عملی برای اصلاح و ارتقای کمی و کیفی، در اختیار برنامه ریزان و مسوولان قرار گرفت.

کلید واژه: آموزش، پیراپزشکی،‌ رتبه بندی، سطح بندی، دانشکده‌، مقطع کاردانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.