اعتیاد به اینترنت و عوامل موثر بر آن در ساکنان منطقه ۲ غرب تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اعتیاد به اینترنت و عوامل موثر بر آن در ساکنان منطقه ۲ غرب تهران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اعتیاد به اینترنت و عوامل موثر بر آن در ساکنان منطقه ۲ غرب تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اعتیاد به اینترنت و عوامل موثر بر آن در ساکنان منطقه ۲ غرب تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اعتیاد به اینترنت و عوامل موثر بر آن در ساکنان منطقه ۲ غرب تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پایش

تعداد صفحات :۱۰

اعتیاد به اینترنت موضوع تازه و جالبی است که در سال های اخیر به عنوان اعتیاد رفتار محور مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام این مطالعه بررسی مشکل اعتیاد به اینترنت و ویژگی های رفتاری، شخصیتی و جمعیتی کاربران بر حسب درجه اعتیاد آنهاست.این مطالعه به روش مقطعی بر روی ۷۳۲ نفر از کاربران اینترنت در سنین ۳۹-۱۵ سال در منطقه دو غرب تهران انجام شده است. در این مطالعه، ویژگی های روانشناختی و میزان اعتیاد کاربران با استفاده از ۳ نوع پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفته است. برای اندازه گیری درجه اعتیاد، از روش یانگ، برای سنجش نوع شخصیت کاربران از شاخص نوع مایرز بریگز یا (Myers-Briggs Personality Type Introduction-MBTI) و جهت اندازه گیری میزان بیگانگی با خود از مقیاس احساس بیگانگی با خود دین (Dean”s Alienation Scales-DAS) استفاده شد و پس از ثبت داده ها در نرم افزار SPSS، برای تحلیل آنها از روش نحلیل همبستگی استفاده گردید.در این بررسی ۳۰ درصد کاربران، به اینترنت اعتیاد داشتند و همه آنها درجات مختلفی از رفتارهای روانی اجتماعی مانند احساس بیگانگی با خود، احساس ضعف و ناتوانی در انجام امور، رفتار ناهنجار اجتماعی، اجتماع گریزی، درون گرایی و رفتار احساسی را از خود نشان دادند. همچنین تمایل نوجوانان به اینترنت بسیار شدیدتر از سایر گروه های سنی بود. این رابطه در مورد افراد مجرد و دانش آموزان دبیرستانی نیز وجود داشت. اعتیاد به اینترنت در گروه سنی ۱۹-۱۵ سال در مقایسه با سایر گروه های سنی بیشتر و چندین برابر است. بین اعتیاد به اینترنت در کاربران، با احساس بیگانگی از خود و ابعاد آن و همچنین با ویژگی های شخصیتی درون گرا و دارای رفتار احساسی ارتباط واضحی دیده می شود. در کاربران معتاد شدید نیز بهره جویی از گفتگوی اینترنتی سه برابر کاربران است و هر چه از حالت طبیعی به اعتیاد در کاربران پیش می رویم بهره جویی از فیلم، موسیقی، بازی و گفتگوی اینترنتی بیشتر می شود.با توجه به نتایج به دست آمده، تدوین برنامه های آموزشی موثر و ارایه روش های مشاوره به خانواده ها برای محدود کردن رشد اعتیاد به اینترنت در بین کاربران پیشنهاد می گردد.

کلید واژه: اعتیاد به اینترنت، کاربران معتاد، اینترنت زدگی، عوامل موثر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.