بررسی روایی و پایایی آزمون OSCE در ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان سال چهارم پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی روایی و پایایی آزمون OSCE در ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان سال چهارم پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی روایی و پایایی آزمون OSCE در ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان سال چهارم پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی روایی و پایایی آزمون OSCE در ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان سال چهارم پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی روایی و پایایی آزمون OSCE در ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان سال چهارم پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در پزشکی

تعداد صفحات :۶

سابقه و هدف: امتحان بالینی با ساختار عینی یکی از بهترین روش های سنجش ابعاد شناختی، عاطفی و روان حرکتی دانشجویان پرستاری است. پژوهش حاضر به منظور بررسی روایی و پایایی آزمون OSCE (Objective Structured Clinical Evaluation) بر روی دانشجویان سال چهارم پرستاری انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی، طبق اولویت بندی کارشناسانه از بین کلیه مهارتهای پرستاری، ۱۰ مهارت انتخاب و فهرست وارسی برای عملکردهای منتخب تدوین شد. ۳۷ دانشجو طی دو روز متوالی در ۱۰ ایستگاه OSCE این مهارت ها را انجام دادند و در هر ایستگاه دو مشاهده گر، مطابق فهرست های وارسی، آنها را ارزیابی کردند. روایی ملاکی (همبستگی میانگین های نمرات دروس بالینی و نظری پرستاری به تفکیک با نمره به دست آمده از آزمون OSCE) و همسانی درونی (همبستگی نمرات کل دانشجویان در OSCE با نمرات دانشجویان در هر ایستگاه) محاسبه شد. هم چنین پایایی ارزیابان (همبستگی بین نمرات گزارش شده توسط دو مشاهده گر در هر ایستگاه به طور جداگانه) و دو نیمه سازی آزمون (همبستگی نمرات ایستگاه های فرد و زوج) محاسبه گردید.یافته ها: ضریب همبستگی نمرات OSCE با میانگین نمرات نظری و بالینی به ترتیب ۳۸/۰ (۰۳۱/۰= p) و ۵۲/۰ (۰۰۵/۰=p) بود. در همسانی درونی، بالاترین ضریب همبستگی ۷۷/۰بود. کمترین و بیشترین مقدار ضریب همبستگی در پایایی ارزیابان به ترتیب ۳۸/۰ و ۹۵/۰ بود. در دو نیمه سازی آزمون نیز ضریب همبستگی دو نیمه آزمون ۶۱/۰ (۰۵/۰>p) بود.نتیجه گیری: استفاده از OSCE، به عنوان روشی معتبر و پایا برای سنجش مهارت های پرستاری توصیه می شود.

کلید واژه: ارزشیابی بالینی، OSCE، روایی ملاکی، روایی سازه، پایایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.