شناسایی بخش های کلیدی بر مبنای رویکردهای سنتی و نوین طرف های تقاضا و عرضه اقتصاد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی بخش های کلیدی بر مبنای رویکردهای سنتی و نوین طرف های تقاضا و عرضه اقتصاد دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی بخش های کلیدی بر مبنای رویکردهای سنتی و نوین طرف های تقاضا و عرضه اقتصاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی بخش های کلیدی بر مبنای رویکردهای سنتی و نوین طرف های تقاضا و عرضه اقتصاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی بخش های کلیدی بر مبنای رویکردهای سنتی و نوین طرف های تقاضا و عرضه اقتصاد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشهای اقتصادی

تعداد صفحات :۲۹

در این مقاله نشان می دهیم که بدون ارزیابی دقیق زنجیره های تولیدی بخش تقاضا کننده (خریدار) و بخش عرضه کننده (فروشنده)،‌ اندازه گیری پیوندهای پسین (BL)، پیشین (FL) و شناسایی بخش های کلیدی در سیاست گذاری بخشی به آسانی امکان پذیر نیست. اهمیت این ارزیابی در دو رویکرد سنتی و نوین طرف تقاضا و عرضه اقتصاد مورد کنکاش قرار می گیرد. دو چالش اساسی یعنی همپوشانی همزمان بخش تقاضاکننده و بخش عرضه کننده در زنجیره های تولید و تحمیل وزن یکسان قراردادی “واحد” بردارهای تقاضای نهایی و ارزش افزوده در شناسایی بخش های کلیدی در رویکرد سنتی طرف تقاضا و عرضه اقتصاد برجسته می گردند.بررسی میزان انعطاف پذیری رویکرد نوین در اندازه گیری دقیق تر BL و FL با توجه به دو چالش مذکور، محورهای اصلی این مقاله را تشکیل می دهند. این موضوعات علی رغم پژوهش های متنوع در ایران مورد غفلت قرار گرفته اند. هر دو رویکرد بر مبنای جدول داده- ستانده آماری سال ۱۳۷۸ برای ۵۴ بخش اقتصادی مورد سنجش قرار می گیرند.نتایج نشان می دهند که بر مبنای معیارهای رویکرد سنتی، بخش های گروه انرژی و صنایع سنگین در گروه بخش های کلیدی قرار می گیرند. حال آنکه در رویکرد نوین، بخش های خدماتی نظیر خدمات توزیعی (بازرگانی و حمل و نقل جاده ای) به عنوان بخش های کلیدی ظاهر می گردند.

کلید واژه: رویکرد سنتی، رویکرد نوین، الگوی تقاضا محور لئونتیف، الگوی عرضه محور گش، پیوند کل، پیوند پسین، پیوند پیشین، زنجیره های تولید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.