دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد عوامل موثر بر تغییرات نمره ارزشیابی آنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد عوامل موثر بر تغییرات نمره ارزشیابی آنان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد عوامل موثر بر تغییرات نمره ارزشیابی آنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد عوامل موثر بر تغییرات نمره ارزشیابی آنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد عوامل موثر بر تغییرات نمره ارزشیابی آنان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۹

زمینه: حساسیت امر آموزش و توجه به فرآیندهای آموزشی در دانشگاه ها، ضرورت ارزشیابی را که بهبود کیفیت آموزش و در نهایت بهبود کارایی و اثربخشی سیستم آموزشی کشور را به دنبال خواهد داشت، مورد تاکید قرار داده است. هر ساله در دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارزشیابی آموزشی اساتید از دیدگاه دانشجویان، توسط مرکز مطالعات دانشگاه انجام و به اطلاع اساتید رسانده می شود.هدف: این مطالعه به منظور بررسی دیدگاه اساتید غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد عوامل موثر در افزایش و یا کاهش نمرات ارزشیابی آنان از طریق نظرخواهی از دانشجویان صورت گرفته بود، انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی که در سال تحصیلی ۸۳-۸۲ صورت گرفت، جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای پژوهشگر- ساخته، استفاده شد. از ۱۳۰ پرسشنامه توزیع شده، ۷۲ درصد آنها تکمیل و عودت داده شد.یافته ها: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که حدود نیمی (۵۲.۳ درصد) از اساتید نمره ارزشیابی را نسبت به سال گذشته کسب کردند. در بین علل افزایش نمره ارزشیابی از دیدگاه اساتید، به ترتیب “توانایی و تسلط بیشتر بر محتوای درسی” (۴۶ درصد)، “توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان” (۲۶ درصد) و “اطلاع از نتایج ارزشیابی” ‌(۲۳ درصد)، بیشترین مواردی بودند که اولویت اول را به خود اختصاص دادند. “شرکت در کارگاه های آموزش پزشکی” (۷۵ درصد)،‌ “افزایش امکانات آموزشی (۷۱ درصد) و “تغییر رفتارهای اجتماعی” (۶۸ درصد) بیشتر از موارد دیگر در اولویت چهارم به بعد قرار داشتند. در این مطالعه ۳۷.۴ درصد از اساتید، نمره ارزشیابی پایین تری را نسبت به سال قبل کسب کردند. این دسته از اساتید به ترتیب “تعطیلات مکرر در طول ترم ” (۴۹ درصد)، “نوع درس و ماهیت آن ” (۳۷ درصد) و نیز “عدم صداقت و غرض ورزی دانشجویان” (۳۴ درصد) را به عنوان بیشترین اولویت اول کاهش نمرات ارزشیابی قلمداد کردند. از نظر اساتید “زمان نامناسب تشکیل کلاس ها” (۹۱ درصد) از عوامل بی تاثیر و یا اولویت چهارم به بعد در کاهش نمرات ارزشیابی بود.نتیجه گیری: به منظور ارتقای سطح آموزشی در دانشگاه، به نقطه نظرات اعضای هیات علمی و تلاش در جهت رفع مشکلات و موانع آموزشی توجه بیشتری شود.

کلید واژه: نمره ارزشیابی، نظرات، اساتید، دانشگاه علوم پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.