بررسی و طراحی الگوی ارزشیابی برای مرکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و طراحی الگوی ارزشیابی برای مرکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و طراحی الگوی ارزشیابی برای مرکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و طراحی الگوی ارزشیابی برای مرکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و طراحی الگوی ارزشیابی برای مرکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و سازندگی

تعداد صفحات :۸

ارزشیابی مراکز آموزشی، به عنوان یک نیاز در جهت سنجش و بهبود فعالیت های آموزشی مراکز آموزش جهاد کشاورزی مطرح می باشد. اهداف عمده این پژوهش عبارتند از: ۱- تعیین مولفه های اصلی ارزشیابی مراکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی براساس تجارب داخلی، تجارب بین المللی و مبانی نظری. ۲- ارایه مدل پیشنهادی برای ارزشیابی مراکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی. ۳- تعیین درجه تناسب مدل پیشنهادی از نظر روسا، معاونان و کارشناسان مراکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی. روش تحقیق این پژوهش با توجه به هدف، ماهیت موضوع، دستیابی به جامعه آماری، شیوه انتخاب نمونه، ابزار و نحوه گردآوری اطلاعات، زمینه یابی است. این روش ابزاری مفید برای توصیف وضع موجود، تبیین و برقراری رابطه ای درونی بین متغیرها، نحوه تفکر افراد و چگونگی رفتار آنان می باشد (۱). جامعه آماری در این پژوهش، شامل کلیه روسای مراکز آموزشی (۶۵ نفر)، معاونان مراکز آموزشی (۱۳۰ نفر) و کارشناسان (۷۳۴ نفر) است که ۲۵۰ نفر از آنان، به عنوان حجم نمونه این پژوهش و جمعا به تعداد ۴۷۵ نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، پرسش نامه ای تنظیم شده است که پس از اطمینان از روایی و اعتبار آن (%۹۷) به مراکز آموزشی ارسال شد که تعداد ۳۴۳ پرسش نامه مورد مورد استخراج قرار گرفته است. داده های بدست آمده با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی چون آزمون های t تک نمونه ای، تحلیل عاملی، آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج یافته ها نشان می دهد، هر شش مولفه مدل پیشنهادی ارزشابی مورد تایید قرار گرفت. اولین و مهمترین عامل مدل پیشنهادی بازسازی و به سازی نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی می باشد. مولفه های تغییر شیوه های برنامه ریزی آموزشی در بخش کشاورزی در راستای مدرنیزه کردن فرایندهای آموزش، توسعه مشارکت زنان در بهره گیری و اجرای آموزش تخصصی و مهارتی، ارتقا نقش آموزش در ایجاد امنیت غذایی در جامعه و بهبود الگوی تولید و مصرف غذایی، افزایش بهره وری بخش کشاورزی از طریق ارتقای دانش و مهارت فراگیران با و توسعه فرهنگ مشاغل جهت ایجاد انگیزه در جوانان برای اشتغال در بخش کشاورزی، به ترتیب مورد تایید قرار گرفته و دارای اهمیت می باشند. با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، مدل پیشنهادی به ضریب پایایی (%۹۲) و میانگین کل آن (۸.۳۷) از نمره ۱۰ و با توافق بالای (%۸۷) مورد تایید قرار گرفته است. اولین و مهمترین مولفه مدل پیشنهادی بازسازی و به سازی نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی می باشد. زیرا که وزن عاملی معنادار بیشتری (%۲۶) با هر یک از متغیرها دارد.

کلید واژه: طراحی، ارزشیابی، نظام ارزشیابی، مدل، مرکز آموزش، وزارت جهاد کشاورزی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.