اثر تداخل زمینه ای بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر تداخل زمینه ای بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر تداخل زمینه ای بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر تداخل زمینه ای بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر تداخل زمینه ای بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم حرکتی و ورزش

تعداد صفحات :۱۸

هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر سه شیوه آرایش تمرین (تمرین قالبی، تمرین زنجیره ای و تمرین تصادفی) بر اجرا و یادگیری مهارت پرتاب آزداد بسکتبال از سه نقطه مختلف با فواصل متفاوت از حلقه بسکتبال در افراد غیر مبتدی بوده است. ۳۰ نفر دانشجوی پسر رشته تربیت بدنی که واحد بسکتبال ۱ را با موفقیت گذرانده بودند و سابقه شرکت در مسابقات بسکتبال نداشتند، پس از انجام پیش آزمون (شامل ۱۵ پرتاب آزاد از ۳ متری روبروی حلقه) بطور تصادفی در سه گروه تمرینی تقسیم شدند. تمامی آزمودنیها در ۵ جلسه تمرین در ۵ روز متوالی (هر جلسه ۱۵ پرتاب آزاد از ۱.۵ متری، پرتاب آزاد از ۳ متری و ۱۵ پرتاب آزاد از ۴.۵ متری روبروی حلقه طبق آرایش خاص گروه خود) و آزمون انتقال (شامل ۱۵ پرتاب آزاد از ۳.۵ متری سمت راست حلقه و با زاویه ۴۵ درجه) شرکت نموده اند. نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر روی عامل جلسات تمرین حاکی از تفاوت معنی دار بین جلسات اول و پنجم با سایر جلسات بوده است در حالی که اثر گروه ها و تعامل گروه و جلسات تمرین معنی دار نبوده است. نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مقایسه بین میانگین نمرات آزمون انتقال سه گروه نیز حاکی از عدم وجود تفاوت معنی دار بین گروه ها است. این یافته ها نشان می دهد که تغییر پارامتر فاصله در تکلیف پرتاب آزاد بسکتبال اثر تداخل زمینه ای را آشکار نکرده و از نظریه مگیل و هال (۱۹۹۱) حمایت می کنند که برای بروز اثر تداخل زمینه ای باید تکالیف مورد تمرین با برنامه های حرکتی تعمیم یافته متفاوتی کنترل شوند.

کلید واژه: اثر تداخل زمینه ای، اجرا، یادگیری، پرتاب آزاد بسکتبال

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.