مقاله شناسایی توانمندی های منطقه ای بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی استان های منتخب)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله شناسایی توانمندی های منطقه ای بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی استان های منتخب) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شناسایی توانمندی های منطقه ای بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی استان های منتخب) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی توانمندی های منطقه ای بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی استان های منتخب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله شناسایی توانمندی های منطقه ای بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی استان های منتخب) :
مقاله شناسایی توانمندی های منطقه ای بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی استان های منتخب) که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در مرداد و شهریور ۱۳۸۹ در بررسی های بازرگانی از صفحه ۶۰ تا ۷۲ منتشر شده است.
نام: شناسایی توانمندی های منطقه ای بنگاه های کوچک و متوسط (مطالعه موردی استان های منتخب)
این مقاله دارای ۱۳ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله توانمندی منطقه ای
مقاله بنگاه های کوچک و متوسط
مقاله بهره وری
مقاله کاردهی
مقاله سودآوری
مقاله سرمایه بری
مقاله عدم وابستگی به منابع خارجی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
اختصاص سهم بالایی از بنگاه های صنعتی کشور به بنگاه های کوچک و متوسط و نقش انکارناپذیر آن ها به ویژه در برخی از شاخص های اقتصادی از جمله سهم از صادرات و ارزش افزوده تولید در کشورهای صنعتی، کانون توجه اقتصاددانان را از بنگاه های بزرگ و صنعتی به سمت بنگاه های کوچک و متوسط سوق داده است. در کانادا ۹۸ درصد بنگاه ها کوچک و متوسط هستند و در ژاپن ۶۰ درصد صادرات صنایع متعلق به اینگونه بنگاه ها است. در ایران با وجود آنکه ۹۹ درصد بنگاه ها کوچک و متوسط می باشند، تنها ۱۷ درصد ارزش افزوده صنعت متعلق به آن ها است. بر اساس نتایج مطالعه برنامه ریزی در جهت هدایت بنگاه های کوچک و متوسط از وظایف دولت ها است و نقش کلیدی در موفقیت آن ها ایفا می کند. مشخص کردن گروه کالاها و خدماتی که بنگاه در تولید آن ها از مزیت بیشتری برخوردار است، از جمله این وظایف است.
در مقاله حاضر، ۱۰ گروه برتر از کالاها و خدمات دارای توانمندی منطقه ای در ۱۰ استان دارای بیشترین تعداد بنگاه های کوچک و متوسط شناسایی و بررسی می شوند. روش شناسایی ۱۰ گروه برتر کالاها و خدمات مزیت دار، روش امتیاز استاندارد شده و شاخص ناموزون موریس می باشند که بیشترین سنخیت را با شاخص های کلیدی تصمیم گیری در بنگاه های کوچک و متوسط دارند. در نهایت راه کارها و توصیه های سیاستی بر اساس گروه های کالایی شناسایی شده مطرح شده اند که از جمله می توان به استفاده از روش ها و ساختارهای حمایتی مختلف با توجه به تفاوت صنایع و در نظر داشتن شکل های مشخص و دقیق سیاستی به جای اشکال کلی و مبهم اشاره کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.