مقاله مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیمارمحوری در ارتباط پزشک و بیمار با استفاده از پرسشنامه PPOS


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیمارمحوری در ارتباط پزشک و بیمار با استفاده از پرسشنامه PPOS دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیمارمحوری در ارتباط پزشک و بیمار با استفاده از پرسشنامه PPOS  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیمارمحوری در ارتباط پزشک و بیمار با استفاده از پرسشنامه PPOS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیمارمحوری در ارتباط پزشک و بیمار با استفاده از پرسشنامه PPOS :

مقاله مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیمارمحوری در ارتباط پزشک و بیمار با استفاده از پرسشنامه PPOS که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل از صفحه ۱۹ تا ۲۵ منتشر شده است.
نام: مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیمارمحوری در ارتباط پزشک و بیمار با استفاده از پرسشنامه PPOS
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دیدگاه
مقاله بیماران
مقاله اعضای هیات علمی بالینی
مقاله بیمار محوری
مقاله ارتباط پزشک و بیمار
مقاله پرسشنامه PPOS

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: مهارتهای ارتباطی موثر با افزایش رضایت پزشک و بیمار پیوند محکمی دارد که موجب دستاوردهای مثبت بهداشتی- درمانی برای بیمار می شود. پزشک محور و بیمار محور دو سبک عمده طبابت می باشند. این مطالعه به منظور مقایسه دیدگاه بیماران و اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در خصوص بیمار محوری در ارتباط پزشک و بیمار انجام شد.
مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی ۷۲ عضو هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی و ۷۲ بیمار که به روش نمونه گیری سهمیه ای و تصادفی انتخاب شدند، در بیمارستانهای آموزشی تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در سال تحصیلی ۱۳۸۷- ۸۸ انجام شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه استانداردPPOS (Patient-Practitioner Orientation Scale) که نمره کلی آن، بیمار محور (۶ نمره) تا پزشک محور (۱ نمره) را شامل می شد، جمع آوری و مورد ارزیابی قرار گرفت.
یافته ها: میانگین نمره مراقبت (caring) اعضای هیات علمی بالینی ۴۸/۰±۷۲/۳، تسهیم (sharing) آنان ۶۲/۰±۱۰/۳ و نمره کل ۴۹/۰±۴۱/۳ بوده است. میانگین نمره caring بیماران ۵۳/۰±۸۷/۳، sharing آنان ۹۴/۰±۴۵/۳ و نمره کل ۵۷/۰±۶۶/۳ بوده است. بین دیدگاه اعضای هیات علمی بالینی و بیماران تفاوت معنی داری در زیر واحد (p=0/006) sharing و نمره کلی (p=0/008) PPOS وجود داشت اما تفاوت زیر واحد caring معنی دار نبود .(p=0/068)
نتیجه گیری: در مجموع بیماران بیمارمحورتر بودند. بر اساس این مطالعه، با توجه به تفاوت دیدگاه اعضای هیات علمی بالینی و بیماران، برگزاری کارگاههای مهارتهای ارتباطی پزشک و بیمار برای اعضای هیات علمی بالینی پیشنهاد می گردد تا با آموزش مناسب پزشکان، پاسخگویی به خواست اجتماعی برای تغییر در نوع رابطه پزشک و بیمار محقق گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.