مقایسه توانایی تکرار ناکلمه در کودکان لکنتی و غیر لکنتی ۸-۵ ساله: بررسی فرضیه اصلاح پنهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه توانایی تکرار ناکلمه در کودکان لکنتی و غیر لکنتی ۸-۵ ساله: بررسی فرضیه اصلاح پنهان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه توانایی تکرار ناکلمه در کودکان لکنتی و غیر لکنتی ۸-۵ ساله: بررسی فرضیه اصلاح پنهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه توانایی تکرار ناکلمه در کودکان لکنتی و غیر لکنتی ۸-۵ ساله: بررسی فرضیه اصلاح پنهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه توانایی تکرار ناکلمه در کودکان لکنتی و غیر لکنتی ۸-۵ ساله: بررسی فرضیه اصلاح پنهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۶

هدف: فرضیه اصلاح پنهان مشکل اساسی لکنت را در سیستم زبانی یا به عبارت بهتر چرخه واجی فرایند تولید کلمه می داند و مدعی است که افراد لکنتی در فرایند تولید گفتار نسبت به افراد غیر لکنتی خطاهای واجی بیشتری را مرتکب می شوند. مطالعه حاضر به منظور سنجش فرضیه اصلاح پنهان (cover Repair Hypothesis) یعنی بررسی چرخه واجی فرایند تولید کلمه در کودکان لکنتی انجام شده است.روش بررسی: در پژوهش حاضر که به روش تحلیلی مورد– شاهدی انجام گرفت، حدود ۴۰ ناکلمه دو هجایی و سه هجایی طراحی و پس از بررسی مقدماتی، به ۱۲ کودک لکنتی که با روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس انتخاب شده بودند و ۱۲ کودک غیر لکنتی که به روش جور کردن با گروه مورد انتخاب شده بودند با محدوده سنی ۸-۵ سال با استفاده از نرم افزار DMDX ارایه گردید و از کودک خواسته شد که بلافاصله پس از شنیدن ناکلمه آن را تکرار نماید. پس از تکرار ناکلمه زمان واکنش هر کودک در تکرار ناکلمه توسط نرم افزار مذکور ثبت می گردید و تعداد خطاهای واجی و پاسخ های صحیح آنهامشخص می گشت.یافته ها: نتایج حاکی از آن بود که کودکان لکنتی در کلیه موارد به استثنای زمان واکنش ناکلمه های سه هجایی عملکرد ضعیف تری را ارایه نمودند. البته نتایج پژوهش از نظر آماری معنادار نبود (P=0.2). نتیجه گیری: شواهد حاصل از این پژوهش تفاوت هایی را میان عملکرد کودکان لکنتی و غیر لکنتی نشان می دهد که می تواند امکان وجود نقص در فرایندهای زبانی کودکان لکنتی به ویژه رمزگذاری های واجی آنان در مکانیسم تولید واژه را مطرح نماید. البته این تفاوت ها معنی دار نبودند که می تواند به علت کم بودن تعداد نمونه باشد. همچنین الگوی تفاوت های بدست آمده میان دو گروه با فرضیات CRH همخوانی نشان می داد.

کلید واژه: لکنت، فرضیه اصلاح پنهان، ناکلمه، زمان واکنش، خطای واجی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.