مقاله بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم :

مقاله بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه) از صفحه ۷۱ تا ۹۴ منتشر شده است.
نام: بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح شهر قم
این مقاله دارای ۲۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نشر و انتشار
مقاله کتب دینی
مقاله انتظارات جامعه
مقاله استان قم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تناسب حوزه نشر کتب دینی با انتظارات افراد در سطح جامعه است.
روش: روش مورد استفاده در این پژوهش، پیمایشی است. جهت گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه، دیدگاه های ۸۰۷ نفر از مراجعان به کتابخانه ها و کتابفروشی ها جمع آوری شده است.
یافته ها: یافته ها نشان داد که اولویت اول انتخاب ۵۵۵ درصد از پاسخگویان کتاب هایی با موضوع عقیدتی و دینی اختصاص بوده است۴۸۷ درصد از جامعه پژوهش بیش از نصف مطالعات خود را در حوزه کتاب های دینی و عقیدتی ابراز کردند. بیشترین مکان های دسترسی افراد به کتب دینی از کتابفروشی با ۵۰۴ درصد و کتابخانه با ۳۲۱ درصد بود. میزان استفاده از اینترنت در تمامی سطوح تحصیلات پایین و میزان استفاده از کتابفروشی ها در تمامی سطوح تحصیلات بالا ارزیابی شد. اکثریت پاسخ دهندگان با ۸۷۶ درصد تاکید کرده اندکه مهمترین مشخصه ظاهری کتاب، عنوان کتاب می باشد. ۹۰.۸درصد از جامعه آماری نام نویسنده و مترجم را مهمترین عامل نشر کتابهای دینی دانستند. همچنین کتاب های استاد مرتضی مطهری، شخصیت های مذهبی، ایمه، مسایل اعتقادی، حدیثی و ادعیه جز اثرگذارترین موضوعات معرفی شدند. از نظر مخاطبان تکراری بودن، مستند نبودن، واژه های گنگ عربی و متناسب نبودن با نیاز کاربر مهمترین دلایل ضعف کتاب های دینی است. از دیدگاه پاسخگویان مهمترین راهکارهای تبلیغ کتب دینی، تبلیغ از طریق رسانه، کاهش قیمت، متناسب سازی با نیاز روز و افزایش کتابخانه های عمومی و رایگان می باشد. مهمترین انتظارات پاسخگویان از کتاب های دینی شامل آشنایی با سرگذشت بزرگان دین، آشنایی با مهمترین موضوعات دین اسلام، مفاهیم ارزشمند نهج البلاغه و نهضت کربلا بود. مهمترین انتظارات پاسخگویان از کتب دینی عبارت از پاسخگویی به سوالات مخاطب، آشنایی با مسایل ظریف دینی، بر شمردن شرایط انسان کامل در جهان امروز، توانایی زدودن ابهامات دینی برای نوجوانان و جوانان اظهار شد.
اصالت/ارزش: با توجه به اینکه کتاب های دینی بالاترین درصد انتشار را به خود اختصاص داده اند، لازم است با برنامه ریزی دقیق نسبت به مخاطب کتاب های دینی و نیازهای آن ها شناخت کافی داشته باشیم. پژوهش حاضر با بررسی نظرات پاسخ گویان، می تواند به دست اندرکاران نشر کتب مذهبی در برنامه ریزی بهتر مولفه های نشر کمک کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.