بررسی آگاهی نگرش و عملکرد مردم در مورد برنامه ایمن سازی تکمیلی سرخک– سرخجه (Mass Campaign) در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی آگاهی نگرش و عملکرد مردم در مورد برنامه ایمن سازی تکمیلی سرخک– سرخجه (Mass Campaign) در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی آگاهی نگرش و عملکرد مردم در مورد برنامه ایمن سازی تکمیلی سرخک– سرخجه (Mass Campaign) در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آگاهی نگرش و عملکرد مردم در مورد برنامه ایمن سازی تکمیلی سرخک– سرخجه (Mass Campaign) در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی آگاهی نگرش و عملکرد مردم در مورد برنامه ایمن سازی تکمیلی سرخک– سرخجه (Mass Campaign) در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله اپیدمیولوژی ایران

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و اهداف: یکی از مهترین برنامه های بهداشتی در کشور طرح کشوری حذف سرخک– سرخجه مادرزادی در جمهوری اسلامی ایران است. یکی از نیازهای اساسی این برنامه وجود یک سیستم مناسب و کارا به منظور جمع آوری اطلاعات کافی در زمینه میزان های ابتلا و میرایی در اثر بیماری های سرخک– سرخجه و همچنین اطلاع از میزان مشارکت مردم در اجرای این برنامه و وضعیت آگاهی، نگرش و عملکرد مردم در زمینه راه های پیشگیری از این بیماری ها می باشد. این مطالعه به منظور تعیین سطح آگاهی، نگرش و عملکرد مردم در مورد این برنامه انجام شد.روش بررسی: مطالعه حاضر بصورت مقطعی بوده است. داده ها ۴ ماه بعد از اجرای بسیج همگانی واکسیناسیون سرخک– سرخجه ( اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳) جمع آوری گردید. در این مطالعه جامعه هدف کلیه افراد ۲۰ تا ۲۵ ساله محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده اند. نحوه نمونه گیری بصورت دو مرحله ای بود. حجم نمونه مورد نیاز ۳۸۴ نفر تعیین گردید. در آنالیز تحلیلی برای تعین ارتباط متغیرهای کیفی از آزمون کای دو و در صورت لزوم از شاخص OR و حدود اطمینان آن استفاده شد. Reliability سوالات درهر حیطه با استفاده از شاخص آلفای کرونباخ مودر بررسی قرار گرفت. Constract Validity سوالات در هر حیطه استفاده روش Principal Components Analysis مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: در مجموع ۳۹۰ نفر مورد بررسی قرار گرفت. به ترتیب %۹۳.۱, %۵۳.۶, %۶۳.۳ از افراد مورد بررسی دارای آگاهی، نگرش و عملکرد مناسب در زمینه بسیج همگانی واکسیناسیون سرخک– سرخجه بوده اند. پس از حذف اثر متغیرهای مخدوش کننده با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک مشخص شد که ارتباط آگاهی افراد مورد بررسی در مورد بسیج همگانی واکسیناسیون سرخک– سرخجه با متغیرهای زمینه ای تحصیلات و تحصیلات مادر و ارتباط نگرش آنها با متغیرهای زمینه ای تحصیلات، وضعیت تاهل و درآمد ماهیانه خانوار از نظر آماری معنی دار بوده است. ولی ارتباط عملکرد آنها با هیچ یک از متغیرهای زمینه ای از نظر آماری معنی دار نبوده است.نتیجه گیری: عوامل مختلفی روی پوشش ایمن سازی در برنامه های جاری و همگانی موثر می باشند. لازم است در اجرای برنامه های بعدی این عوامل دقیقا مورد بررسی قرار گیرد و از نقاط قوت برنامه انجام شده نهایت استفاده به عمل آید. از جمله این عوامل می توان وضعیت نیروی انسانی، تجهیزات، واکسن ها، مواد مصرفی ، کیفیت خدمت دهی، کیفیت زنجیره سرد، پوشش اطلاع رسانی، آگاهی و نگرش مردم و ارایه دهندگان خدمات ایمن سازی در مورد برنامه های ایمن سازی، بیماری های هدف و واکسن های مورد استفاده را نام برد.

کلید واژه: سرخک، KAP, Mass Campaign

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.