مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه: برابر مقررات آموزشی، ارایه مشاوره و راهنمایی تحصیلی از وظایف اعضای هیات علمی محسوب می گردد. به منظور پیشگیری از مشکلات تحصیلی و بهبود پیشرفت تحصیلی دانشجویان، دانشگاه های علوم پزشکی موظفند دانشجویان را در طی تحصیل راهنمایی نمایند.هدف: این تحقیق به منظور مقایسه تاثیر دو روش آموزشی در جهت افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد اساتید راهنما در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه ۸۷ استاد راهنما شرکت نمودند. شرکت کنندگان در آموزش به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول (N=43)، ضمن دریافت مواد آموزشی خودآموز در کارگاه آموزش یک روزه شرکت نمودند. گروه دوم (N=44) فقط مواد آموزشی خودآموز دریافت نمودند. به منظور ارزیابی تغییر آگاهی، نگرش و عملکرد اساتید دو گروه آموزشی فوق از پرسشنامه ای که پایانی و روایی آن سنجیده شده بود، استفاده گردید.یافته ها: نتایج حاصل نشان داد که میزان آگاهی اساتید راهنمای گروه اول (x=14.77, SD=3.01) در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی دانشجویان نسبت به گروه دوم (X=11.54, SD=2.76) بیشتر و دارای اختلاف معنی دار (p<0.001) بود. اما اختلاف معنی داری بین نگرش و عملکرد اساتید راهنمای دو گروه مشاهده نگردید.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که اجرای روش کارگاهی مشروط به برنامه ریزی کارگاه آموزشی با روش آموزشی ایفای نقش (Role Playing) و بحث گروهی همراه با کار گروهی در مقایسه با روش در اختیار قرار دادن مواد آموزشی باعث یادگیری فعال و قابل ملاحظه می شود. نتیجه این پژوهش می تواند در برنامه ریزی آموزش اساتید راهنمای دانشگاه ها مفید باشد.

کلید واژه: استاد راهنما، آگاهی نگرش، عملکرد، دانشجوی پزشکی، کارگاه آموزشی، روش آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.