بررسی اثربخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر میزان آگاهی از این مهارت ها در گروهی از دانش آموزان مقطع چهارم دبستان های شهرستان سنندج (سال ۱۳۸۳)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر میزان آگاهی از این مهارت ها در گروهی از دانش آموزان مقطع چهارم دبستان های شهرستان سنندج (سال ۱۳۸۳) دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر میزان آگاهی از این مهارت ها در گروهی از دانش آموزان مقطع چهارم دبستان های شهرستان سنندج (سال ۱۳۸۳)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر میزان آگاهی از این مهارت ها در گروهی از دانش آموزان مقطع چهارم دبستان های شهرستان سنندج (سال ۱۳۸۳)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر میزان آگاهی از این مهارت ها در گروهی از دانش آموزان مقطع چهارم دبستان های شهرستان سنندج (سال ۱۳۸۳) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تعداد صفحات :۶

زمینه و اهداف: برای اولین بار سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۹۳ برنامه مدونی تحت عنوان آموزش مهارت های زندگی و در جهت پیشگیری اولیه و ارتقای بهداشت روان آماده نمود. در راستای اجرای این طرح برنامه آموزش مهارتهای زندگی در کشورهای مختلف از جمله کشور ما برنامه ریزی شده و در دست اجرا می باشد. پژوهش حاضر جهت ارزیابی اجرای این برنامه در سطح شهرستان سنندج انجام شده است.روش بررسی: این مطالعه از نوع تجربی بوده که: جامعه مورد مطالعه آن دانش آموزان مقطع چهارم دبستان های شهرستان سنندج بوده است. نمونه گیری به روش تصادفی و سیستماتیک انجام شده و حجم نمونه شامل ۱۶۷ نفر گروه مداخله و ۱۷۳ نفر گروه مقایسه می باشد. مطالعه در دو مرحله انجام شده است: در مرحله اول اعتبار محتوا و همزمان پرسشنامه تعیین شد که از حد مناسب برخوردار بوده همچنین پایایی آن نیز قابل قبول بوده است. در مرحله دوم میزان آگاهی دانش آموزان از مهارت های زندگی از طریق توزیع پرسشنامه در دو گروه مقایسه و مداخله بررسی گردید.یافته ها: بررسی نشان داد که سطح اطلاعات دانش آموزان از مهارتها در گروه مداخله به طور معنی داری نسبت به گروه مقایسه ارتقا یافته است (P<0.01). این نتیجه در دختران و پسران متفاوت بوده است (P<0.01). همچنین ارتباط مستقیم معناداری بین وضعیت تحصیلی دانش آموزان با سطح آگاهی آنان از مهارت ها به دست آمده است. (P<0.01).نتیجه گیری: در مجموع نتایج بررسی ما علیرغم محدودیت های تحقیق نشان دهنده اثر بخشی برنامه کشوری آموزش مهارت ها می باشد. گرچه در این بررسی آموزش در دختران موفق تر از پسران بوده است. لازم است که در دوره های بعدی اولا توجه بیشتری به انعطاف در برنامه آموزش در گروه های جنسی دختر و پسر شده و ثانیا ارتقای کیفیت نحوه ارزیابی نیز مد نظر قرار گیرد.

کلید واژه: مهارت های زندگی، پیشگیری اولیه، ارتقای بهداشت روان، دانش آموز مقطع چهارم ابتدایی، سطح آگاهی از مهارت های زندگی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.