رتبه بندی آموزشی دانشکده های داروسازی ایران: راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رتبه بندی آموزشی دانشکده های داروسازی ایران: راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رتبه بندی آموزشی دانشکده های داروسازی ایران: راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رتبه بندی آموزشی دانشکده های داروسازی ایران: راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رتبه بندی آموزشی دانشکده های داروسازی ایران: راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهنده

تعداد صفحات :۹

سابقه و هدف: بسیاری از مسوولان بهداشتی- درمانی کشورهای جهان از جمله ایران در برهه ای از زمان به دلیل کاستی های نظام سلامت و نیازی که به ترتیب نیروی انسانی احساس می کردند، افزایش تعداد نیروی انسانی گروه علوم پزشکی را به عنوان در دسترس ترین و راحت ترین راه حل مورد توجه قرار داده اند. اما این راه حل نتوانسته است که در دراز مدت مشکل فوق را حل کند. این مقاله با هدف تعیین جایگاه آموزشی دانشکده های داروسازی ایران انجام گرفته است.مواد و روش ها: برای بررسی کیفیت ارایه خدمات آموزشی در رشته دکترای حرفه ای داروسازی، مجموعه ای بیش از ۶۰ شاخص و معیار در کمیته های آموزش پزشکی و داروسازی طراحی شد. سپس وزن هر یک از این معیارها که در قالب نمودار شاخه درختی تنظیم شده بودند با استفاده از روش های جلب توافق آرا تعیین گردید. برای هر معیار و شاخص، دستورالعمل استخراج امتیاز و پرسشنامه جمع آوری اطلاعات طراحی شد. از هر یک از ده دانشکده داروسازی کشور، نماینده تام الاختیاری معرفی شد. این نمایندگان بعد از شرکت در کارگاه آموزشی، پرسشنامه های مربوطه را در موعد مقرر تکمیل کردند. نمایندگان طرح با بازدید از دانشکده ها، اطلاعات جمع آوری شده را تکمیل و تایید کردند. سپس امتیازات معیارها محاسبه شد. امتیازات نهایی معیارها با استفاده از نرم افزار جامع رایانه ای آنالیز شد و نتایج نهایی در قالب رتبه بندی آموزشی دانشکده های مذکور، در مجموع و نیز به تفکیک هر یک از معیارها منتشر شد.یافته ها: دانشکده داروسازی تهران با امتیاز ۶۴.۵۱ از ۱۰۰ و دانشکده داروسازی اصفهان با امتیاز ۶۴.۳۶ از ۱۰۰ مشترکا رتبه اول، دانشکده داروسازی تبریز با امتیاز ۶۳.۷۹ از ۱۰۰، رتبه دوم از دانشکده های داروسازی اهواز، شهید بهشتی و مشهد با امتیازهای ۵۳.۸۷، ۵۳.۵۴ و ۵۳.۰۷ از ۱۰۰ مشترکا رتبه سوم را کسب کردند.نتیجه گیری: با ارایه رتبه ها در هر یک از اجزای نظام ارایه خدمات آموزشی، نقاط قوت و ضعف مراکز در مقایسه با یکدیگر مشخص شد و راه کار و الگو عملی برای اصلاح و ارتقای کمی و کیفی در اختیار آنان و برنامه ریزان سطح بالاتر تصمیم گیری قرار گرفت.

کلید واژه: آموزش، ایران، رتبه بندی، سطح بندی، داروسازی، دانشکده

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.