مقاله ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان بهنجار ۵ تا ۶ ساله فارسی – زبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان بهنجار ۵ تا ۶ ساله فارسی – زبان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان بهنجار ۵ تا ۶ ساله فارسی – زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان بهنجار ۵ تا ۶ ساله فارسی – زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان بهنجار ۵ تا ۶ ساله فارسی – زبان :

مقاله ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان بهنجار ۵ تا ۶ ساله فارسی – زبان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۹ در (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research از صفحه ۴۷ تا ۵۶ منتشر شده است.
نام: ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان بهنجار ۵ تا ۶ ساله فارسی – زبان
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آگاهی از قافیه
مقاله شناسایی قافیه
مقاله بیان کلمه هم قافیه
مقاله کودکان فارسی زبان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: آگاهی از قافیه معیار مهمی برای مهارت های پردازش گفتار، خواندن و نوشتن است. با توجه به این که در ایران آزمون مناسبی برای ارزیابی مهارت شنیداری در کودکان ۵ تا ۶ سال وجود ندارد، هدف اصلی این پژوهش ساخت و ارزشیابی تکالیف آگاهی از قافیه در کودکان ۵ تا ۶ ساله بود.
روش بررسی: یکصد کودک بهنجار ۵ تا ۶ ساله مهد کودک های شهر تهران مشتمل بر ۵۰ دختر و ۵۰ پسر به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار بررسی شامل تکالیف آگاهی از قافیه، یعنی شناسایی قافیه و بیان کلمه هم قافیه بود. بررسی روایی و پایایی با روش شاخص روایی محتوایی، تکرارپذیری نسبی و مطلق انجام شد. ضریب همبستگی تکالیف با روش همبستگی پیرسون و مقایسه میانگین نمرات کودکان در هر دو بخش با روش سطوح سادگی مشخص شد. مقایسه میانگین نمره دختران و پسران با روش t مستقل انجام گرفت.
یافته ها: تکالیف طراحی شده برای گروه سنی ۵ تا ۶ سال مناسب بود و دو بخش، روایی و پایایی مطلوبی داشتند. توانایی کودکان در بخش بیان کلمه هم قافیه بیشتر از بخش شناسایی قافیه بود. ضریب همبستگی یا ارتباط هر یک از بخش ها با کل مهارت آگاهی از قافیه معنی دار بود (p<0.05). مهارت کودکان دختر و پسر در کل تکالیف تفاوت معنی داری با یکدیگر نداشت (p>0.05).
نتیجه گیری: تکالیف طراحی شده برای ارزیابی مهارت آگاهی از قافیه مناسب می باشند و دارای روایی محتوایی و پایایی مطلوبی هستند و رابطه معنی داری با کل مهارت آگاهی از قافیه دارند و بر یکدیگر تاثیر می گذارند. مهارت های دو گروه دختر و پسر در این تکالیف مشابه می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.