مقایسه الگوی همبودی اختلال وسواسی – اجباری در کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه الگوی همبودی اختلال وسواسی – اجباری در کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه الگوی همبودی اختلال وسواسی – اجباری در کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه الگوی همبودی اختلال وسواسی – اجباری در کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه الگوی همبودی اختلال وسواسی – اجباری در کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تازه های علوم شناختی

تعداد صفحات :۱۰

هدف: این مطالعه با هدف مقایسه همبودی اختلال وسواسی – اجباری در کودکان و نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک صورت گرفت. روش: در این پژوهش تعداد ۱۰۰ نفر (۵۰ نفر کودک و نوجوان، ۵۰ نفر بزرگسال) مبتلا به اختلال دوقطبی نوع I و بستری در بیمارستان به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. تشخیص اختلال دوقطبی بر پایه پرسشنامه های K-SADS (اطفال) و SCID (بزرگسالان) در نظر گرفته شد. همبودی و فنومنولوژی اختلال وسواسی – اجباری به صورت مادام العمر و با استفاده از چک لیست DSM-IV و پرسشنامه های ییل – براون کودکان و بزرگسالان ارزیابی گردید. یافته ها: میزان همبودی اختلال وسواس – اجبار در کودکان و نوجوانان ۵۲% و در بزرگسالان ۲۸% بود و اختلاف معنی داری بین دو گروه وجود داشت. مقایسه فنومنولوژی وسواس – اجبار در دو گروه نشان داد تنها در گروه وسواس های مذهبی، جنسی، پرخاشگری و سوماتیک و اجبارهای چک کردن تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود دارد (۲۲% کودکان در مقابل ۶% بزرگسالان). نتیجه گیری: میزان بالای همبودی اختلال وسواسی – اجباری در بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی نوع I خصوصا کودکان و نوجوانان در تایید مطالعات پیشین است. میزان بالاتر اختلال وسواسی – اجباری در گروه کودکان و نوجوانان می تواند مطرح کننده زیر گروه بالینی خاصی از اختلال دوقطبی باشد که نیازمند برنامه درمانی متفاوتی است.

کلید واژه: همبودی، اختلال وسواسی – اجباری، اختلال دوقطبی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.