بررسی های آسیب ناشی از تصادفات موتور سیکلت در مدت دو سال در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی های آسیب ناشی از تصادفات موتور سیکلت در مدت دو سال در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی های آسیب ناشی از تصادفات موتور سیکلت در مدت دو سال در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی های آسیب ناشی از تصادفات موتور سیکلت در مدت دو سال در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی های آسیب ناشی از تصادفات موتور سیکلت در مدت دو سال در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پزشکی قانونی

تعداد صفحات :۶

زمینه و هدف: در سال های اخیر موتور سیکلت در کشور ما به صورت انبوه تولید و مورد استفاده روز افزون مردان جوان و طبقات منوسط قرار می گیرد. %۴۲ تصادفات در شهر تهران را تصادفات موتورسیکلت تشکیل می دهد. هدف از مطالعه اخیر بررسی تصادفات موتورسیکلت در ارومیه می باشد.روش بررسی: در این مطالعه تمام آسیب های مصدومین موتورسیکلت سوار بستری شده در مدت دو سال ۱۳۸۳-۱۳۸۲ در مرکز آموزش درمانی شهید مطهری ارومیه مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: در طول مدت بستری ۶۹۵ نفر بر اثر آسیب ناشی از تصادفات بستری شده بودند. میزان موارد بستری در سال ۱۳۸۳ نسبت به سال ۱۳۸۲. %۱۶.۶ افزایش داشت. %۹۶ مصدومین مرد بودند. ۳۹۱ نفر در گروه سنی ۲۴-۱۵ سال بودند. %۹۴ مصدومین از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند. عدم استفاده از کلاه ایمنی موجب بروز ضربه مغزی و شکستگیهای صورت در حد بالاتر از معمول شده بود. در آمار مصدومین ترافیک بیشترین آسیب های موتورسواران را شکستگیهای اندام تحتانی تشکیل می دهد. از نظر فراوانی آسیب ها در این مطالعه ضربه مغزی %۶۴.۵ در ردیف اول و شکستگیهای اندام تحتانی با میزان %۴۱ در ردیف دوم قرار داشتند. شکستگیهای استخوان های صورت %۷.۷ نیز قابل توجه بودند. در این بررسی علت عمده مرگ بیماران را ضربه مغزی تشکیل می داد.نتیجه گیری: با ترغیب استفاده از کلاه ایمنی می توان آمار ضربه مغزی را پایین آورد و با تغییرات در طراحی موتورسیکلت و استفاده از لباس ایمنی شکستگیهای اندام تحتانی قابل پیشگیری است.

کلید واژه: مصدومیت، موتورسیکلت، تصادف

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.