تاثیر تکلیف شب و تمرین فعال بر نگرش دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر تکلیف شب و تمرین فعال بر نگرش دانش آموزان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر تکلیف شب و تمرین فعال بر نگرش دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر تکلیف شب و تمرین فعال بر نگرش دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر تکلیف شب و تمرین فعال بر نگرش دانش آموزان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانشناسی

تعداد صفحات :۱۸

این تحقیق در پی پاسخ به این سوالها است که «تکلیف شب چه تاثیری بر نگرش به تحصیل در دانش آموزان ابتدایی دارد؟» آیا روشهای جایگزین می تواند مشکلات احتمالی در این زمینه را برطرف کنند؟ این تحقیق به روش شبه آزمایشی و با طرح توسعه یافته ای از طرح دو گروه ناهمسان با پیش آزمون و پس آزمون و گرو کنترل انجام شده است. در این روش سه گروه دارای ۱) تکلیف شب آزاد، ۲) تکلیف شب اجباری و ۳) تمرین فعال در کلاس – بدون تکلیف شب، مورد مقایسه قرار گرفتند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات «پرسشنامه نگرش سنج» در زمینه نگرش نسبت به تحصیل علم بوده است – که به دلیل ناتوانی دانش آموزان در تکمیل پرشسنامه، به صورت مصاحبه ای تکمیل شده است. جامعه آماری را دانش آموزان سال دوم ابتدایی منطقه ۲ زاهدان تشکیل می دهند. روش نمونه گیری به روش خوشه ای – تصادفی بوده است و نمونه آماری ۱۲ کلاس – هر گروه ۴ کلاس با دو کلاس دخترانه و دو کلاس پسرانه – و در مجموع ۱۳۸ آزمودنی را شامل می شد. از روشهای آماری تحلیل کواریانس و تحلیل واریانس چند طرفه و آزمونهای تعقیبی ماتریکس و توکی برای مقایسه گروه ها و متغیرهای تعدیل کننده استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد: تفاوت معنی داری بین گروههای بی تکلیف شب و با تکلیف شب آزاد مشاهده نشد. اما میانگین نگرش تحصیلی این دو گروه به صورت معنی داری برتر از میانگین نگرش تحصیلی گروه دارای «تکلیف شب اجباری» بود. همچنین، تفاوت معنی داری بین گروه دختران و پسران، در زمینه نگرش نسبت به تحصیل مشاهده نشد. بنابر نتایج این «تحقیق تمرین فعال در کلاس بدون ارایه تکلیف شب» و «تکلیف شب آزاد» – در مقایسه با «تکلیف شب اجباری» سبب بهبود نگرش تحصیلی دانش آموزان دوم ابتدایی می شوند.

کلید واژه: تکلیف شب، تکلیف شب آزاد، نگرش تحصیلی، تمرین فعال

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.