تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه و تعیین رابطه آن با پیشرفت تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه و تعیین رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه و تعیین رابطه آن با پیشرفت تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه و تعیین رابطه آن با پیشرفت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه و تعیین رابطه آن با پیشرفت تحصیلی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانشناسی

تعداد صفحات :۱۸

پژوهش حاضر به منظور تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه تعیین رابطه این راهبردها با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شد. ۶۰۰ نفر از دانش آموزان شاغل به تحصیل در سال سوم نظری دبیرستان های دولتی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۸۰-۸۱ به عنوان نمونه، با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. پرسشنامه ای ۸۶ سوالی بر مبنای رویکرد خبر پردازی توسط پژوهشگر تهیه و ویژگی های روان سنجی آن )اعتبار باز آزمایی r=0.98 و آلفای کرونباخ -=۰.۹۸ روایی پرسشنامه با استفاده از روش های محتوا وابسته به ملاک (r=0.98) سازه )از طریق محاسبه همبستگی نمرات راهبردها و درس ریاضی (r=0.21 و روایی عاملی مورد تایید قرار گرفت. طبق نتایج این پژوهش، دانش آموزان رشته های مختلف به طور یکسان از راهبردها استفاده می کنند. دختران بیشتر از پسران از راهبردها سود می جویند. بین عوامل تشکیل دهنده ابزار رابطه بالائی وجود دارد. دانش آموزان قوی بیشتر از دانش آموزان ضعیف از راهبردها استفاده می کنند. نمرات هوش رابطه ای با استفاده از راهبردها جز در یک مورد (نظم دهی) ندارد. تمام عوامل تشکیل دهنده ابزار با پیشرفت تحصیلی همبستگی بالائی دارند. راهبرد دانش و مهار خود بیشترین توانایی (b=0.38) بیش بینی پیشرفت تحصیلی را دارد. با استفاده از نمرات راهبردهای یادگیری و مطالعه می توان معادله بیش بین برای پیشرفت تحصیلی تدوین کرد.

کلید واژه: راهبردهای یادگیری و مطالعه، رویکرد خبر پردازی، حافظه، شناخت، فراشناخت، پیشرفت تحصیلی، سابقه راهبردهای یادگیری و مطالعه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.