بررسی وضعیت شنوایی دانش آموزان نابینا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت شنوایی دانش آموزان نابینا دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت شنوایی دانش آموزان نابینا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت شنوایی دانش آموزان نابینا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت شنوایی دانش آموزان نابینا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۱۰

هدف: بررسی وضعیت شنوایی دانش آموزان نابینای آموزشگاههای نابینایان پسران شهر تهرانمواد و روشها: این پژوهش سنجشی توصیفی بر روی ۳۲۰ دانش آموز نابینا در سال تحصیلی ۱۳۷۹-۸۰ که تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی قرار داشتند صورت گرفت.یافته ها: ۲۰.۹۴ درصد از دانش آموزان مورد بررسی دچار افت شنوایی در یک گوش (۷.۱۹ درصد) یا هر دو گوش (۱۳.۷۵ درصد) بودند به عبارتی میزان افت دو طرفه بیشتر از یکطرفه بود، این اختلاف از نظر آماری نیز معنی دار بدست آمد (P.V=0.007). علاوه بر این، ۵.۹۴ درصد از دانش آموزان دارای سرومن متراکم (بدون افت شنوایی) بودند. در بررسی انواع کم شنوایی در ۶۴۰ گوش مورد مطالعه، ۱۵.۱۶ درصد کم شنوایی حسی – عصبی، ۱.۵۶ درصد کم شنوایی انتقالی و ۰.۶۲ درصد کم شنوایی آمیخته مشاهده گردید. نکته قابل توجه این بود که فراوانی کم شنوایی حسی – عصبی در این افراد حدود ۱۰ برابر کم شنوایی انتقالی بود. کم شنوایی عمدتا در حد ملایم و متوسط بود و شکل ادیوگرام نیز بیشتر از نوع نزولی (HTL) بود.با توجه به معاینات و ارزیابی های صورت گرفته، ۸.۱۳ درصد از دانش آموزان مورد بررسی، نیازمند اقدامات درمانی، ۱۵.۳۱ درصد نیازمند خدمات توانبخشی و ۳.۴۴ درصد نیز نیازمند اقدامات توام درمانی و توانبخشی بودند. درصد آگاهی والدین، مربیان و خود دانش آموزان مبتلا به مساله کم شنوایی به ترتیب ۲۰.۹ ، ۲۲.۳۹ و ۲۶.۸۷ درصد بود. نسبت فامیلی والدین با کم شنوایی حسی – عصبی ارتباط معنی داری دارد.بحث: اختلالات شنوایی در دانش آموزان نابینا نسبت به دانش آموزان بینا شیوع بیشتری دارد و غالبا از نوع حسی – عصبی است. از این رو شناسایی آنها از طریق غربالگری بویژه در فرکانهای بالا و پیگیری های درمانی و توانبخشی آنها حایز اهمیت می باشد.

کلید واژه: کم شنوایی، غربالگری شنوایی، دانش آموزان نابینا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.