بررسی نگرش والدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان های دخترانه شهر شهرکرد در مورد نحوه رفتار با کودک و تاثیر آموزش بر تغییر نگرش آنها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نگرش والدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان های دخترانه شهر شهرکرد در مورد نحوه رفتار با کودک و تاثیر آموزش بر تغییر نگرش آنها دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نگرش والدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان های دخترانه شهر شهرکرد در مورد نحوه رفتار با کودک و تاثیر آموزش بر تغییر نگرش آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نگرش والدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان های دخترانه شهر شهرکرد در مورد نحوه رفتار با کودک و تاثیر آموزش بر تغییر نگرش آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نگرش والدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان های دخترانه شهر شهرکرد در مورد نحوه رفتار با کودک و تاثیر آموزش بر تغییر نگرش آنها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تعداد صفحات :۱۲

نیمه دوم قرن بیستم را می توان با شجاعت و افتخار عصر کودکان نامید. شخصیت کودک در خانواده تکوین می یابد و کودک آزاری می تواند عوارض غیر قابل جبران روحی و جسمی برجای بگذارد. کودک آزاران معمولا کسانی هستند که با کودک زندگی می کنند و عمدتا والدین کودک را شامل می شود. با توجه به اینکه یکی از اولویت های ملی و اجتماعی ارتقا سلامتی کودکان است و مهمترین فاکتور ایجاد کننده سوء رفتار با کودک کمبود آگاهی و مهارت های والدینی ضعیف در والدین جوان است، لذا این پژوهش با هدف تعیین نگرش والدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان های دخترانه شهر شهرکرد و تاثیر آموزش نحوه صحیح رفتار با کودک بر اساس رشد و تکامل در تغییر نگرش های منفی آنها صورت گرفته است. پژوهش حاضر یک مطالعه دو مرحله ای است که مرحله اول آن توصیفی و مرحله دوم آن از نوع تجربی و در دو گروه (یک گروه مورد و یک گروه شاهد) انجام شده است. نمونه های مورد پژوهش در مرحله اول ۴۷۶ دانش آموز دختر سال آخر دبیرستان در کلیه رشته های تحصیلی بودند که پس از تکمیل پرسشنامه نگرش والدی نوجوانان، تعداد ۴۰ نفر که بر اساس نمرات حاصله از پرسشنامه، دارای نگرش منفی بودند، جهت شرکت در مرحله دوم بطور تصادفی به دو گروه تجربی و شاهد توزیع شدند. جهت گروه مورد، چهار جلسه دو ساعته آموزش نحوه صحیح رفتار با کودک بر اساس رشد و تکامل گذاشته شد. سپس از هر دو گروه مورد و شاهد، مجددا پرسشنامه تکمیل شد و نتایج با یکدیگر مقایسه گردید.نتایج پژوهش نشان داد که ۶.۳ درصد واحدهای مورد پژوهش دارای نگرش والدی منفی، ۸۳.۴ درصد دارای نگرش خنثی و ۱۲.۸ درصد نگرش مثبت داشته اند و اختلاف نمرات والدی قبل و بعد از آموزش در گروه مورد و شاهد تفاوت معنی دار داشت، بطوری که نگرش والدی واحدهای مورد پژوهش در گروه مورد بعد از آموزش بطور قابل توجهی مثبت شده بود. نتایج این مطالعه، شیوع بالای نگرش خنثی در واحدهای مورد پژوهش را نشان داد. بدین معنی که نوجوانان ما در مورد نحوه رفتار با کودک آگاهی ندارند و این عدم آگاهی می تواند در آینده منجر به استفاده از روش های غیر صحیح در تربیت کودک شود. همچنین یافته های حاصل از پژوهش تاثیر آموزش نحوه صحیح رفتار با کودک با تکیه بر ویژگیهای طبیعی رشد و تکامل وی، در تغییر نگرش های منفی و خنثی نوجوانان دبیرستانی را تایید نمود.

کلید واژه: تربیت فرزند، نگرش والدی، آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.