بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل موثر بر انتخاب شیوه های ارزشیابی فرایند یادگیری فراگیران دوره های آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی توسط آموزشگران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم کشاورزی

تعداد صفحات :۲۰

ارزشیابی با هدف محتوا سنجی، نهاده سنجی، روش سنجی و ستاده سنجی از ارکان و عناصر اصلی فرآیند آموزش و یادگیری به شمار آمده که ماهیتا ضامن موفقیت و تداوم و پویایی نظام آموزش در دستیابی به اهداف خود می باشد. تحقیق حاضر با هدف کلی تعیین میزان شناخت آموزشگران فنی و حرفه ای در رشته کشاورزی از فرآیند ارزشیابی و تبیین نگرش آن ها در این خصوص، به دنبال تبیین عوامل موثر بر انتخاب نوع آزمون های مورد استفاده در ارزشیابی آموخته های فراگیران از دیدگاه آموزشگران دوره های آموزش فنی و حرفه ای می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه آموزشگران دوره های آموزش فنی و حرفه ای رسمی کشاورزی (۴۰۰) هستند که از بین آن ها ۱۰۰ نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. از دیدگاه طبقه بندی تحقیقات بر مبنای هدف، تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی توسعه ای می باشد. تحقیق حاضر از حیث امکان کنترل متغیرها، به دلیل عدم امکان چنین امری از نوع تحقیقات شبه تجربی بوده و بر حسب زمان وقوع زمینه تحقیق از نوع تحقیقات پس رویدادی است. در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات از روش های مختلفی همچون مطالعه اسناد و مدارک کتابخانه، جستجو در شبکه اینترنت و بانک های اطلاعاتی برای دستیابی به اطلاعات بخش نظری و نیز مشاهده و مصاحبه حضوری برای جمع آوری اطلاعات میدانی استفاده گردیده است. برای داده پردازی نیز از نرم افزارهای SPSS11 استفاده شده است. در مجموع هفت فرضیه از ده فرضیه مورد مطالعه، تایید شد که بیانگر رابطه مثبت و معنی داری بین متغیرهای میزان شناخت از آزمون های نوشتاری، میزان شناخت از انواع آزمون های عملکرد، میزان دسترسی به امکانات آموزشی میزان سهولت در طرح و امتیازدهی آزمون ها، معدل دروس فراگیران، پایه تحصیلی فراگیران و میزان سهولت در طرح سوالات با متغیر میزان استفاده از شیوه های متنوع ارزشیابی می باشد. بر اساس نتایج به دست آمده از رگرسیون چند متغیری بیش از ۶۶ درصد از واریانس متغیر وابسته (میزان به کارگیری شیوه های متنوع ارزشیابی) ناشی از مجموعه متغیرهای مستقل میزان شناخت از آ‍زمون های عملکرد، میزان سهولت در طرح و امتیازبندی آزمون ها، سابقه تدریس، پایه تحصیل فراگیران، درجه دشواری متن و حیطه های متون درسی می باشد. که در این میان متغیر میزان شناخت از آزمون های عملکرد بیشترین تاثیر را دارا بوده است.

کلید واژه: آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی، شیوه های ارزشیابی، آزمون عملکرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.