تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فیض

تعداد صفحات :۸

سابقه و هدف: با توجه به اهمیت یادگیری و با خاطر سپاری بلندمدت آموخته ها و وجود گزارش هایی که ارایه پیش زمینه یادگیری را مورد تاکید قرار می دهد و از طرفی اهمیت درس آناتومی و تاثیر آن در کسب توانایی های بالینی و نیز به منظور ارتقای کیفیت آموزش آناتومی این تحقیق بر روی دانشجویان پزشکی ورودی ۱۳۷۵ دانشگاه علوم پزشکی در نیم سال دوم سال تحصیلی ۷۶-۱۳۷۵ و در دروس آناتومی قفسه سینه و شکم انجام گرفت.مواد و روشها: پژوهش حاضر با روش تجربی و بر روی ۵۶ نفر از دانشجویان صورت پذیرفت. دانشجویان در مباحث آناتومی قفسه سینه به عنوان گروه شاهد و همان دانشجویان در مباحث شکم به عنوان گروه مورد، در نظر گرفته شدند. کلاسهای آناتومی عملی دانشجویان در گروه مورد قبل از کلاس تئوری و در گروه شاهد بعد از کلاس تئوری برگزار گردید، میانگین نمرات هر گروه (شامل نمره های آزمون های بین ترم و نمرات نهایی هر مبحث) و نظرات دانشجویان در مورد روش آموزش بررسی و با آزمون دقیق فیشر و آزمون Mann-Whithney مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمرات گروه شاهد (۲.۱۳±۰.۳۱۱) نسبت به نمرات نظری گروه مورد (۱۵±۲.۹۳) کاهش نشان می دهد. در مجموع نمرات نظری و عملی و آزمون های بین ترم گروه شاهد (۱۲.۸±۲.۵۳) نسبت به گروه مورد (۱۴.۳±۲.۶۷) نیز کاهش نشان می دهد. هم چنین ۶۷.۲ درصد از دانشجویان روش جدید آموزشی را پذیرفته اند و ۶۹ درصد از آنها اظهار آرامش بیشتری هنگام مطالعه با روش جدید داشته اند.نتیجه گیری: ارایه کلاس عملی آناتومی قبل از درس نظری آن به عنوان یک پیش زمینه اولیه موجب تسهیل یادگیری درس آناتومی می شود. تحقیق بیشتر برای سایر دروس توصیه می گردد و هم چنین توصیه می شود تاثیر بلند مدت این روش مورد بررسی قرار گیرد.

کلید واژه: آموزش، آناتومی ماکروسکوپی، درس عملی، یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.