انطباق و استاندارد سازی آزمون غیر کلامی هوش اسنایدرز – اومان برای کودکان ۷ – ۲.۵ سال: یک مطالعه مقدماتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 انطباق و استاندارد سازی آزمون غیر کلامی هوش اسنایدرز – اومان برای کودکان ۷ – ۲.۵ سال: یک مطالعه مقدماتی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد انطباق و استاندارد سازی آزمون غیر کلامی هوش اسنایدرز – اومان برای کودکان ۷ – ۲.۵ سال: یک مطالعه مقدماتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی انطباق و استاندارد سازی آزمون غیر کلامی هوش اسنایدرز – اومان برای کودکان ۷ – ۲.۵ سال: یک مطالعه مقدماتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن انطباق و استاندارد سازی آزمون غیر کلامی هوش اسنایدرز – اومان برای کودکان ۷ – ۲.۵ سال: یک مطالعه مقدماتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در حیطه کودکان استثنایی

تعداد صفحات :۳۲

پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روان سنجی و عملی بودن فرم کوتاه آزمون غیرکلامی هوش اسنایدرز – اومان برای کودکان ۲.۵-۷ سال( ۷ – ۲/۱ SON-R 2) روی یک گروه از کودکان تهران با حجم ۱۲۵ نفر ) ۶۶ پسر و ۵۹ دختر( که با روش نمونه برداری تصادفی چند مرحله ای از بین کودکان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی انتخاب شدند، اجرا گردید. برای تحلیل سوالات از مدل کلاسیک آزمون و مدل ۲ و ۳ پارامتری مبتنی بر نظریه سوال – پاسخ (IRT) استفاده گردید. اعتبار خرده آزمونها (موزاییکها، طبقه بندیها، موقعیتها و الگوها) با استفاده از فرمول ۲ و اعتبار مقیاسهای عملی و استدلال و کل آزمون از طریق فرمول آلفای طبقه ای برآورد گردید. ضریب اعتبار خرده آزمونها برای کل گروه به ترتیب ۰.۷۲، ۰.۷۱، ۰.۶۷ و ۰.۷۵ و ضریب اعتبار مقیاس عملی، استدلال و کل آزمون نیز به ترتیب ۰.۸۱، ۰.۷۶ و ۰.۸۴ است. در خصوص روایی نیز تحلیلهای مختلفی صورت گرفت. از جمله این تحلیل ها می توان به همبستگی درونی خرده آزمونها، همبستگی سوال – نمره کل، همبستگی خرده آزمون ها با مقیاس ها و کل آزمون، تمایز گذاری سنی و قدرت تمایز گذاری اشاره کرد. بطور کلی یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد که آزمون مورد بحث از اعتبار و روایی بالایی برخوردار است و با اطمینان می توان از آن، جهت سنجش هوش کلی کودکان ۲.۵-۷ سال استفاده کرد. با این حال، قبل از استاندارد سازی و هنجاریابی آن در مقیاس وسیع باید برخی از تصاویر سوالات A، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۸، و ۱۵ خرده آزمون طبقه بندیها با تصاویری که برای کودکان ایرانی آشنا هستند، جایگزین گردند. علاوه بر این ترتیب سوالات نیز باید بر اساس دشواری آنها اصلاح گردد.

کلید واژه: آزمون غیرکلامی، هوش، اعتبار، روایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.