علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان زیر سن مدرسه بر اساس گزارش والدین و مربیان در مهد کودک ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان زیر سن مدرسه بر اساس گزارش والدین و مربیان در مهد کودک ها دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان زیر سن مدرسه بر اساس گزارش والدین و مربیان در مهد کودک ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان زیر سن مدرسه بر اساس گزارش والدین و مربیان در مهد کودک ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان زیر سن مدرسه بر اساس گزارش والدین و مربیان در مهد کودک ها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) شایع ترین مشکل رفتاری دوران کودکی است و مطالعات نشان می ‌دهد اوج شروع سنی آن سه تا چهار سالگی بوده، دو سوم کودکانی که اختلال کمبود توجه و بیش فعالی آن ‌ها در زمان های بعدی تشخیص داده می شود، طی سال های پیش از مدرسه قابل شناسایی هستند. با این حال، اکثر مطالعات درباره این اختلال در گروه های سنی مدرسه انجام شده است. انجام چنین مطالعاتی در کودکان زیر سن مدرسه از نظر کشف به موقع اختلال، فراهم کردن کمک به آن ‌ها و پیشگیری از عوارض آن مهم است. این پژوهش به منظور تعیین علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان زیر سن مدرسه طبق گزارش والدین و مربیان و بر اساس ملاک های DSM-III-R در مهد کودک های شهر تبریز انجام گرفت.مواد و روش کار: ۲۷۳ کودک سه تا ۵ ساله از ۳۱ مهد کودک به عنوان نمونه های پژوهش به صورت تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه‌ ها به طور جداگانه توسط والدین و مربیان آن ‌ها تکمیل شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ‌ها از آزمون ‌های آماری مک نیمار، آنالیز واریانس یک طرفه، مجذور کای و تی مستقل استفاده شد.نتایج: بر اساس گزارش والدین ۱۰.۳ درصد و طبق گزارش مربیان ۷.۷ درصد از کودکان علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی را دارند. اگرچه والدین علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی تکانشگری را بیش تر از علایم بی توجهی گزارش کرده اند، اما در مجموع، اختلاف معناداری بین گزارش والدین و معلمان یافت نشد. بین سن و جنس کودک با علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی ارتباط معناداری وجود نداشت (P>0.05) فراوان اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکانی که در ۶ ماه گذشته رویداد تنش ‌زایی را تجربه کرده بودند، بیش ‌تر بود (P<001).نتیجه‌ گیری: از آن جا که اختلاف معناداری بین گزارش والدین و مربیان وجود نداشت، استفاده از گزارش هر دو گروه می‌ تواند در غربالگری رفتاری کودکان زیر سن مدرسه با هدف شناسایی علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی مفید باشد. همچنین با توجه به درصد بالای علایم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان زیر سن مدرسه، ضمن ارزیابی دقیق علایم اختلال کمبود توجه و بین فعالی، آسیب شناسی روانی خانواده ها پیشنهاد می‌ شود.

کلید واژه: اختلال کمبود توجه و بیش فعالی، کودکان زیر سن مدرسه، مهد کودک

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.